Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Ska snart bo en bonusnatt på Comfort Arlanda. Vad gör jag om de kräver 400 SEK? Är det bara att vägra?
Du betalar det själv (med Strawberry MC) och sen skickar du en egen faktura till Strawberry HQ (att. Petter S) och lägg på en fakturaavgift på 100 spänn (inte spenn).

Var beredd på att följa upp med supporten om du inte får korrekt antal spenn på din Strawberry MC-spend.

.
.
.
.
.
.

Eller inte!
Alternativet är annars bara att skratta lite och be dom kolla igen i sitt system vad de 414 kr egentligen gäller.

Oroa dig inte. =)

Lätt sätt att testa: när man checkar in så frågar om det går att köpa en uppgradering, ifall de då säger ja så kommer man mitt i allt ihåg att det ju ska ingå gratis uppgradering med status...
Vad intressant - checkade in som Silver i Haninge igår. Frågade om utcheck till 14. Icke - "nästan fullt" fick jag som svar. Förbi receptionen på kvällen i ett annat ärende, passade på att fråga igen men om det gick att betala. DÅ gick det utmärkt..

Laddade just ner appen, ingen bonus, men som nämnts får jag väl klaga för att få poängen :D Har 15 000 lite drygt i saldo, så det blir väl en frinatt för 10' och sedan kan man väl casha in resterande 5000. Sedan kommer jag att sitta still i båten, kommer väl att köpa en dosa snus i början av varje månad för att få de två nätterna på kortet och så får jag väl utvärdera så småningom om det ska avvecklas.
Finns ju vissa hotell/rum som kostar 15000 poäng per natt. Kanske bättre att ta ett sådant?

Klagade till chatbotten. Fick faktiskt ett förvånade bra svar.

"Vi beklagar att du inte fick din välkomstgåva på 1001 spenn när du började använda appen den 19/11. För att hjälpa dig med detta, rekommenderar vi att du kontaktar vår support under öppettider. En liveagent kommer att vara redo att hjälpa dig om du begär det. Om det är efter öppettider, kommer vi att skapa ett ärende för dig.

Det är möjligt att det beror på en teknisk issue som har lösts sedan den 19/11, vilket kan ha orsakat att du inte fick din välkomstgåva. Din bekants erfarenhet av att få välkomstgåvan den 22/11 tyder på att det kan vara en teknisk issue som har åtgärdats.

Vi rekommenderar att du försöker att inkludera eventuella felkoder eller skärmdumpar relaterade till problemet när du kontaktar oss, så att vi kan identifiera problemet snabbare och ge en korrekt lösning
."

Får se om den mänskliga supporten är lika samarbetsvillig. Bad chatbotten att skapa ett ärende vilket botten sade att den gjorde.

Vet inte om ditt ärende bidrog men idag (7 dagar efter registrering) dök mina 1001 välkomstspenn upp, utan att jag har haft kontakt med någon kundtjänst.

Vet inte om ditt ärende bidrog men idag (7 dagar efter registrering) dök mina 1001 välkomstspenn upp, utan att jag har haft kontakt med någon kundtjänst.
Oklart! Jag följde upp idag med en människa. Hon kunde se mitt ärende och fixade mina 1001 spenn.

Kanske hade det ordnats även om jag inte följt upp.

Saknar också de 1001-välkomspennen. Två dagar i rad har deras kundtjänst sagt att "nu finns dom på ditt konto". Ännu finns inga spenn. Ridå!

Frid över deras kundtjänstpersonal alltså, må dom hitta ett roligare jobb där förutsättningarna finns för att lyckas iaf.

Saknar också de 1001-välkomspennen. Två dagar i rad har deras kundtjänst sagt att "nu finns dom på ditt konto". Ännu finns inga spenn. Ridå!

Frid över deras kundtjänstpersonal alltså, må dom hitta ett roligare jobb där förutsättningarna finns för att lyckas iaf.
Spenn-supporten verkar ha ett bristfälligt systemstöd. Det var omöjligt för supporten att själv ta reda på mitt Spenn ID utifrån min epost-adress. Rätt basic funktion kunde man tänka sig...

Toppen