Senaste nytt

Miles & More Segment Run Tråd

Ngt OT: funderar som en del segment run för Senatorförlängning lägga höstutflykten till Lanzarote i november med Lufthansa och Discover på sista biten i Business. Är det ngn som flugit med dem och om kvaliten på business är mkt sämre än LH-stål?
Sökte på "discover airlines business class a320" på youtube och kollade igenom några klipp (dock på tyska) och det verkar vara ganska samma som LH i Business. Seatblock, sekt, mat på bricka etc

Så nu har jag äntligen bestämt mig för hur jag skall plocka in de 2st sista segmenten. Det får bli ARN-VIE, MUCH-ARN. Bokar Ekonomi Classic på LH så slipper jag riskera något tjafs..

Mellan VIE och MUC får det bli tåg. Att kunna åka ÖBB Railjet i Bussines har länge varit en dröm. Så har bokat in mig Wien - Graz med ovan.
Sedan fortsättning Graz - Innsbruck, via Kitzbühl, Zell-am See m.fl kända ordet. 1 klass med SBB (Schweiz) och panorama vagn.

Innsbruck - München via Mittenwald, Garmish Parten Kirchen - Zugspitze - München. Hoppas nu bara på bra väder!

Sökte på "discover airlines business class a320" på youtube och kollade igenom några klipp (dock på tyska) och det verkar vara ganska samma som LH i Business. Seatblock, sekt, mat på bricka etc
Gött! Fördelen är priset. En business ToR (GOT-MUC-ACE) med LH kostar 10.000:- för 2 pers. De flesta andra bolag tar det dubbla. Får köpa en hotellnatt på FRA även.

Å andra sidan kan man få economy för 5.000:- för 2.

Senator ska väl ge lounge oavsett.

Snyggt! Jag fick svar idag på min ”när får jag 02/26 extension på mitt nya senator-kort”. Alla mina sex legs är inne på kontot efter helgens flygningar och de är eligible. LH hänvisade till sin partner som gör kontrollen och tilldelar chellenge success (eller inte). Keeping forumet posted när det trillat in :)

Snyggt! Jag fick svar idag på min ”när får jag 02/26 extension på mitt nya senator-kort”. Alla mina sex legs är inne på kontot efter helgens flygningar och de är eligible. LH hänvisade till sin partner som gör kontrollen och tilldelar chellenge success (eller inte). Keeping forumet posted när det trillat in :)
Det stod ju i kampanjen att det skulle hanterad efter 30/11 så ingen stress.

Några som redan var klara för någon vecka sedan har dock redan fått förlängt, men det är nog en engångsgrej än att de gör det ofta. Man tjänar/förlorar ju inget på att få det klart nu eller om 2 månader.

Det stod ju i kampanjen att det skulle hanterad efter 30/11 så ingen stress.

Några som redan var klara för någon vecka sedan har dock redan fått förlängt, men det är nog en engångsgrej än att de gör det ofta. Man tjänar/förlorar ju inget på att få det klart nu eller om 2 månader.
Det kändes att tidiga förlängningarna skedde precis på månadskiftet, så får vi hoppas att något händer den 31/10 också.

Toppen