Senaste nytt

Miles & More Segment Run Tråd

hqt

Medlem
Aj då. LH gör det inte lätt för sig i att få EBB-resenärer att stanna kvar hos dem efter februari 2025 pga nöjdhet med så luddiga villkor. Långt ifrån alla (utanför BC) som har sådan kunskap på dessa microdetaljer... Absolut lätt för LH att peka på (med hela handen) men det är ju knappast så man attraherar nya potentiella kunder...
Nej så är det ju. I det här fallet tycker jag dock det är OU som rör till det, de marknadsför flyget likadant som övriga, men till olika villkor.

Precis som du är inne på tror jag gemene man (även inkluderat medlemmar likt mig själv på forumet) är ovetande om detta. Sen är det väl generellt rätt få som drabbas.

Vem vet, vi kanske ses någonstans i Polen när jag ska dra in mina sista två segment...

Stort tack till både dig och @palmen som tagit sig tiden. Vi får se hur det blir.

palmen

Moderator
Aj då. LH gör det inte lätt för sig i att få EBB-resenärer att stanna kvar hos dem efter februari 2025 pga nöjdhet med så luddiga villkor. Långt ifrån alla (utanför BC) som har sådan kunskap på dessa microdetaljer... Absolut lätt för LH att peka på (med hela handen) men det är ju knappast så man attraherar nya potentiella kunder...
Personer utanför detta forum har generellt sätt inte koll på denna matchning heller. Alla som medvetet flygit in ett EBG och sedan medvetet matchar till M&M har ett eget ansvar.

Man kan göra det lätt och boka 2 tur och retur med LH, LX, OS om man vill, eller göra det mer komplicerat och blanda in codeshare och trycka in 3 flighter mm.

Personligen tycker jag Lufthansa gör det extremt lätt att bli Senator 1,5 år. Hade utgått ifrån att det skulle krävas minimum 1 longhaul Business för matchning, nu får vi det för 3000 i ekonomi i Europa.

Piffsan

Medlem
Fair enough med att generöst erbjudande och att man precis som i övriga fall i vardagen måste läsa samtliga villkor noga. Min poäng var bara att det kan vara svårt för "folk" att kunna avläsa hur man tjänar in poäng etc. Dvs. läs i jämförelse med andra typer av försäljning och marknadsföring måste skriva ut villkoren extremt tydligt, nästintill dumförklara folk som läser. (Tänk US reklamfilm eller införsäljning av banktjänster). :)
Har själv förhoppning om att vi lyckats boka resa på rätt sätt, dvs med intjäning, med rätt bolag, med rätt namn angivna etc. Spänningen är nästintill olidlig :)

Det verkar vara många som fått avbokningar och ändringar! Jag var med om att mina flighter, som jag var incheckad på, plötsligt försvann. Fick tjafsa i MUC rätt länge.
Jag flög
ARN-FRA-MUC-RZE; RZE-MUC [här saknas en flight] FRA-ARN

Nu syns inte den femte flighten av sex i min historik, retro-claim-formuläret tillåter inte att jag gör någon claim (kanske för att 5 av 6 flighter är inlagda korrekt redan). Lufthansa-telefon sa ring Miles & More. Miles & More sa skriv via ett annat formulär. Sånt här uppskattas inte.
Skicka in en claim via formuläret så löser det sig.

kan du ge ett exempel på datum med ca 1100kr t&r :) hittar inte?
0106a891cdf271f4d36cdbdc40b9f46d.jpg

Sir Lemon

Medlem
Ngt OT: funderar som en del segment run för Senatorförlängning lägga höstutflykten till Lanzarote i november med Lufthansa och Discover på sista biten i Business. Är det ngn som flugit med dem och om kvaliten på business är mkt sämre än LH-stål?

Toppen