Senaste nytt

Miles & More Segment Run Tråd

fred80

Medlem
Då blir det en kort tripp till Bologna den 16-17 November.
Spelar väll ingen roll att det är codeshare med Air Dolomit på två leg eller har jag gjort bort mig nu?
(tänker att det codeshare inte räknas även om det är bolag inom Lufthansa gruppen).

16/11
ARN- FRA LH809
FRA-MUC LH104
MUCH-BLQ LH9484 operared by Air Dolomiti

17/11
BLQ-MUC LH9483 operared by Air Dolomiti
MUC-FRA LH115
FRA-ARN LH 808

Pris för flyget: 2685kr i ekonomi

Nu gäller det att hitta något trevligt hotel för en natt.

palmen

Moderator
Då blir det en kort tripp till Bologna den 16-17 November.
Spelar väll ingen roll att det är codeshare med Air Dolomit på två leg eller har jag gjort bort mig nu?
(tänker att det codeshare inte räknas även om det är bolag inom Lufthansa gruppen).

16/11
ARN- FRA LH809
FRA-MUC LH104
MUCH-BLQ LH9484 operared by Air Dolomiti

17/11
BLQ-MUC LH9483 operared by Air Dolomiti
MUC-FRA LH115
FRA-ARN LH 808

Pris för flyget: 2685kr i ekonomi

Nu gäller det att hitta något trevligt hotel för en natt.
Air Dolomoti är ett eligible airline med LH prefix, så det ska vara ok

Har Ancona bokat sedan tidigare (4 ben). Hittade under kvällen denna som jag hoppas ska fullborda förlängningen.

Finns fortfarande tillgängligt, dock med förbehåll för att det inte är helt klart om segmenten räknas (operating airline Trade Air/C3, genererar inga M&M poäng enligt Croatia Airlines hemsida).

Denna räknas ej som @palmen påtalat i statusmatchtråden. Utförs av Trade Air och genererar inga poäng, således inga segment till challengen.
Hittar inte herr Palms argument men det flygs på Croatians flighnumber OU, så det borde räknas.
68eb195b2eddd624d2a0e68d022169d7.jpg

• Gilla
Reactions: hqt

hqt

Medlem
Har Ancona bokat sedan tidigare (4 ben). Hittade under kvällen denna som jag hoppas ska fullborda förlängningen.

Finns fortfarande tillgängligt, dock med förbehåll för att det inte är helt klart om segmenten räknas (operating airline Trade Air/C3, genererar inga M&M poäng enligt Croatia Airlines hemsida).

Hittar inte herr Palms argument men det flygs på Croatians flighnumber OU, så det borde räknas.
68eb195b2eddd624d2a0e68d022169d7.jpg
Det håller jag själv tummarna för, men om man läser T&C så står det att flyget måste generera poäng till M&M för att räknas mot challengen. Läser man på OUs hemsida skriver de att flyg som utförs av Trade Air inte genererar poäng till M&M.

Vi får se helt enkelt, annars får jag försöka dra in två ben på något annat håll.

Piffsan

Medlem
Hej, om till någon hjälp ang. Croatia Airlines så läser jag från FAQ Lufthansas EBB statusmatch:
1)
  • How long will the status be valid if my application for a Status Match is approved?
    If your application is approved, you will receive the corresponding frequent flyer status in the Miles & More programme within 10 business days, valid until 28 February 2025 and receive a further year extension if you meet the following requirements, either:

a) Frequent Traveller Challenge: Complete 2 flight segments with Lufthansa Group airlines or co-issuing Miles & More airline partners* by 30.11.2024 to extend status to 28.02.2026.

b) Senator Challenge: Complete 6 flight segments with Lufthansa Group airlines or co-issuing Miles & More airline partners* by 30.11.2024 to extend status to 28.02.2026.

*Eligible airlines: Air Dolomiti, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Croatia Airlines, Discover Airlines, Eurowings, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Lufthansa City, Luxair and SWISS.
    If you complete the challenge requirement, your status extensions to 02/26 will be assessed for all status match challenge participants after 30.11.24 and granted where challenge requirements have been met. There is no tracking of challenge requirements in the mobile app.

2)
  • Are codeshare flights eligible?
    Your eligible flight must have a flight number that is marked as LH, LX, OS, SN, EW, 4Y, VL, EN, LO, LG, OU and be operated by one of the eligible airlines.

Erik M

Medlem
Det verkar vara många som fått avbokningar och ändringar! Jag var med om att mina flighter, som jag var incheckad på, plötsligt försvann. Fick tjafsa i MUC rätt länge.
Jag flög
ARN-FRA-MUC-RZE; RZE-MUC [här saknas en flight] FRA-ARN

Nu syns inte den femte flighten av sex i min historik, retro-claim-formuläret tillåter inte att jag gör någon claim (kanske för att 5 av 6 flighter är inlagda korrekt redan). Lufthansa-telefon sa ring Miles & More. Miles & More sa skriv via ett annat formulär. Sånt här uppskattas inte.

Piffsan

Medlem
Det verkar vara många som fått avbokningar och ändringar! Jag var med om att mina flighter, som jag var incheckad på, plötsligt försvann. Fick tjafsa i MUC rätt länge.
Jag flög
ARN-FRA-MUC-RZE; RZE-MUC [här saknas en flight] FRA-ARN

Nu syns inte den femte flighten av sex i min historik, retro-claim-formuläret tillåter inte att jag gör någon claim (kanske för att 5 av 6 flighter är inlagda korrekt redan). Lufthansa-telefon sa ring Miles & More. Miles & More sa skriv via ett annat formulär. Sånt här uppskattas inte.
urdåligt. Har du även gått via den här kanalen?

13.1 Making complaints
If you wish to make a complaint because you believe content on the Website is objectionable, or infringes copyright or any other rights, please use the "report abuse button" or contact us at support@StatusMatch.com and:

(a) specify the content which you allege is infringing or objectionable;

(b) provide an explanation of why you believe the content is infringing or objectionable; and

(c) provide your contact details.

hqt

Medlem
Hej, om till någon hjälp ang. Croatia Airlines så läser jag från FAQ Lufthansas EBB statusmatch:
1)
  • How long will the status be valid if my application for a Status Match is approved?
    If your application is approved, you will receive the corresponding frequent flyer status in the Miles & More programme within 10 business days, valid until 28 February 2025 and receive a further year extension if you meet the following requirements, either:

a) Frequent Traveller Challenge: Complete 2 flight segments with Lufthansa Group airlines or co-issuing Miles & More airline partners* by 30.11.2024 to extend status to 28.02.2026.

b) Senator Challenge: Complete 6 flight segments with Lufthansa Group airlines or co-issuing Miles & More airline partners* by 30.11.2024 to extend status to 28.02.2026.

*Eligible airlines: Air Dolomiti, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Croatia Airlines, Discover Airlines, Eurowings, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Lufthansa City, Luxair and SWISS.
    If you complete the challenge requirement, your status extensions to 02/26 will be assessed for all status match challenge participants after 30.11.24 and granted where challenge requirements have been met. There is no tracking of challenge requirements in the mobile app.

2)
  • Are codeshare flights eligible?
    Your eligible flight must have a flight number that is marked as LH, LX, OS, SN, EW, 4Y, VL, EN, LO, LG, OU and be operated by one of the eligible airlines.
Tjena, stort tack för att du tar dig tiden.

Det trodde jag också, men går man in på T&C står följande:
Eligible flights must earn at least 1 mile into the Miles & More loyalty program.

Och OU själva skriver att flygningar som utförs av Trade Air inte genererar poäng, vilket är vad som ställer till det.

Vi får se helt enkelt.

Piffsan

Medlem
Tjena, stort tack för att du tar dig tiden.

Det trodde jag också, men går man in på T&C står följande:
Eligible flights must earn at least 1 mile into the Miles & More loyalty program.

Och OU själva skriver att flygningar som utförs av Trade Air inte genererar poäng, vilket är vad som ställer till det.

Vi får se helt enkelt.
Aj då. LH gör det inte lätt för sig i att få EBB-resenärer att stanna kvar hos dem efter februari 2025 pga nöjdhet med så luddiga villkor. Långt ifrån alla (utanför BC) som har sådan kunskap på dessa microdetaljer... Absolut lätt för LH att peka på (med hela handen) men det är ju knappast så man attraherar nya potentiella kunder...

Toppen