Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Följande internationella linjer finns det med direktflyg som *A gör, kanske missat någon. Mitt tips är att försöka använda awardfares eller sas egna hemsida och försöka hitta något av dessa ben först. Efter det kan du försöka pussla ihop med en utresa från Europa. Du ser på denna länk när det teoretiskt sett finns biljetter med respektive *A bolag.

AKL - NRT
AKL - ICN
AKL - PEK
AKL - PVG
AKL - TPE
AKL - SIN
AKL - DPS
AKL - HNL
AKL - MEL
AKL - ADL
AKL - SYD
AKL - PER
AKL - YVR
AKL - SFO
AKL - LAX
AKL - IAH
AKL - ORD
AKL - JFK

Stort lycka till på ditt letande!

Följande internationella linjer finns det med direktflyg som *A gör, kanske missat någon. Mitt tips är att försöka använda awardfares eller sas egna hemsida och försöka hitta något av dessa ben först. Efter det kan du försöka pussla ihop med en utresa från Europa. Du ser på denna länk när det teoretiskt sett finns biljetter med respektive *A bolag.

AKL - NRT
AKL - ICN
AKL - PEK
AKL - PVG
AKL - TPE
AKL - SIN
AKL - DPS
AKL - HNL
AKL - MEL
AKL - ADL
AKL - SYD
AKL - PER
AKL - YVR
AKL - SFO
AKL - LAX
AKL - IAH
AKL - ORD
AKL - JFK

Stort lycka till på ditt letande!

Härligt, perfekt att veta vilka linjer som kan passa in i bokningen så småningom! Får kika lite närmre på awardfares och lära mig leta runt lite mer.

För er som åkt både SAS och Swiss i C - vad skulle ni välja som hemresa från Tokyo? Har idag bokning med Swiss tur och retur. Har öppnat upp sig platser på SAS från HND hem. Swiss har bättre avresetid för oss men kräver övernattning i VIE. Vad hade ni valt? Vi har endast 4 dagar i Tokyo så vore iofs skönt att inte behöva stressa lika mycket på morgonen hemresedagen, men å andra sidan har jag inte testat SAS A350 business.
Har åkt båda och väljer SAS - Swiss är inte ens nära.

Är säker på att liknande frågor besvarats innan men jag hittar inget som matchar. Jag har 250K EB poäng som går ut i september 24 och har en 241 som aktiveras i dagarna. Hade helst rest för poängen nästa jul men skulle vilja förstå lite bättre vilka risker jag tar genom att resa efter att sista förbrukningsdag passerat. Ponera att vi flyger *A i December 24. Vad bör man känna till och vad säger reglerna? Om flyget ställs in får jag tillbaka poängen och har ett visst antal dagar att spendera dom igen? Om flygtiderna ändras har jag samma rättigheter? Är vissa flygbolag att föredra när man flyger efter att poängen gått ut för att dom är lättare att jobba med om något händer (läste någon i denna tråd skriva att TA är luriga exempelvis). Uppskattar feedbacken här och gärna om ni tycker att man bör flyga innan poängen går ut (är det säkrare att satsa på en sommar-resa för att undvika onödigt strul). Tack!

Hej,
Har en liten fundering på hur jag ska göra med bokning av nästa resa. Har 2 vouchers med halvapoängpriset från amex 1 går ut vid årskiftet 23/24 en vid årskiftet 24/25.
Tänkte boka 2 resor till nästa december/jul till sydamerika och bjuda med 2 kompisar utöver mig och min flickvän. Problemet är att vi inte har tillräckligt med poäng riktigt ännu för att boka båda resorna direkt så kommer behöva boka 1 resa nu vid årskiftet och 1 resa en bit in på det nya året.
Hur fungerar det i och med bytet till Sky Team, kan jag boka 1 resa nu vid årskiftet med Star Alliance för nästa december? Sen boka nästa resa någon gång i Mars med Star Alliance eller Sky Team?

Hur fungerar det med resor så långt fram i tiden helt enkelt?

Du kommer kunna boka Star Alliance så länge SAS säger att det går. Hur länge det är vet ingen utanför organisationen, men gissar att det går till dagen då man byter till SkyTeam. Jag gissar även att det kommer ta längre än mars nästa år, innan det sker.
Jag skulle förbereda mig på att det är två Star Alliance resor du ska leta efter.

Om SAS gör rätt för sig så kommer bytesdatumet utropas i god tid i förväg, och förhoppningsvis alla ändringar i awards, poäng, med mera. Men det är ett stort ”om”.

Lyckades nyss boka en enkel biljett med SAS i Business Class från Stockholm till Boston in oktober 24. Det var första dagen biljetterna släpptes. Men när jag försöka hitta business class för flyget hem Boston-Arlanda verkar det som om det inte släpps samtidigt. Någon vet om det finns olika sätt att släppa biljetter från Nordamerika till Sverige jämfört med Sverige till Nordamerika?

Lyckades nyss boka en enkel biljett med SAS i Business Class från Stockholm till Boston in oktober 24. Det var första dagen biljetterna släpptes. Men när jag försöka hitta business class för flyget hem Boston-Arlanda verkar det som om det inte släpps samtidigt. Någon vet om det finns olika sätt att släppa biljetter från Nordamerika till Sverige jämfört med Sverige till Nordamerika?
Biljetterna för hemresan släpps senare. Så om några dagar borde det släppas biljetter för hemresan, beroende på hur länge du kommer stanna in staterna

Toppen