Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

eddo

Medlem
Ja men då är det inte längre än 24h stopp utan du har fått en ändring som är under minimum connection time. Det är inte vad personen i fråga hade som du citerade.
Nu hänger jag inte med, det är ju precis det scenariot. Utresan ombokad till mer än 24h stopp. Hemresan ombokad och går inte ihop. Ringer för att boka om hemresan, utresan avbokas då av agent pga följer inte biljettreglerna (>24h stopp). Kolla bokningen som postades någon sida bak, det är precis det som personen i fråga frågade om.
 

Mr Basic

Medlem
Nu hänger jag inte med, det är ju precis det scenariot. Utresan ombokad till mer än 24h stopp. Hemresan ombokad och går inte ihop. Ringer för att boka om hemresan, utresan avbokas då av agent pga följer inte biljettreglerna (>24h stopp). Kolla bokningen som postades någon sida bak, det är precis det som personen i fråga frågade om.
Ja men då är det inte längre än 24h stopp utan du har fått en ändring som är under minimum connection time. Det är inte vad personen i fråga hade som du citerade.
Ni har båda rätt på det ni svarar på. Är det för kort MCT bör/skall man agera men ”råkar” stoppet bli för långt (+24hrs) behöver man inte kontakta SAS, bokningen är fortfarande giltig.
@eddo så här ser bokningen ut nu.
IMG_4011.png
 

eddo

Medlem
Ni har båda rätt på det ni svarar på. Är det för kort MCT bör/skall man agera men ”råkar” stoppet bli för långt (+24hrs) behöver man inte kontakta SAS, bokningen är fortfarande giltig.
@eddo så här ser bokningen ut nu.
Visa bifogad bild 147438
Aha, ja precis. Problemet blir när båda situationerna, som i det här fallet, inträffar på samma bokning. Då måste du ringa för att boka om hemresan, och riskerar då att SAS avbokar utresan. Därav kommenterade jag att han hade tur att SAS inte avbokade utresan när han ringde för att boka om hemresan. Vi kanske diskuterade olika saker. :)
 

Petair

Ny medlem
Jeg har prøver å finne First på ANA. Til eller fra Tokyo de neste 350 dagene. Håpert er å finne en på høsten 2024. Kan ikke finne en eneste strekning. Har søkt på awardfares og United. Finnes det ingen eller leter jeg på feil sted? Eller på feil måte?
 

Bankiren

Medlem
Hej på er!

Jag har följande resa bokad i business:

CPH - ARN - MIA

Nu skulle jag dock vilja ändra så att vi istället flyger från Östersund (OSD):

OSD - ARN - MIA

Ringde in till SAS eftersom jag har hittat en flight som går 11:35 från OSD och är framme 12:25 på Arlanda, vilket passar bra. Dock svarade SAS-kvinnan att hon inte kan boka den på grund av "regelverket", och den hon kan boka är framme för sent för att hinna med ARN-MIA. :rolleyes:
 

MasterJuttu

Ny medlem
Hej!

Är det bara jag eller är det helt plötsligt jättesvårt att hitta bonusbiljetter på Turkish?
Tidigare i höst har jag hittat många avgångar till KUL/SGN/CMB mfl. under nästa år men nu inget.
Framför allt hittar jag inga hemresor, oavsett hur jag söker (SAS *A award/United/Air Canada/Awardhacks)
 
Jeg har prøver å finne First på ANA. Til eller fra Tokyo de neste 350 dagene. Håpert er å finne en på høsten 2024. Kan ikke finne en eneste strekning. Har søkt på awardfares og United. Finnes det ingen eller leter jeg på feil sted? Eller på feil måte?
Fanns den 7/11 och 11/11 för 2 dagar sen om jag minns rätt, men försvann väldigt fort.
 
Hej på er!

Jag har följande resa bokad i business:

CPH - ARN - MIA

Nu skulle jag dock vilja ändra så att vi istället flyger från Östersund (OSD):

OSD - ARN - MIA

Ringde in till SAS eftersom jag har hittat en flight som går 11:35 från OSD och är framme 12:25 på Arlanda, vilket passar bra. Dock svarade SAS-kvinnan att hon inte kan boka den på grund av "regelverket", och den hon kan boka är framme för sent för att hinna med ARN-MIA. :rolleyes:
Kan vara att den du såg inte finns tillgänglig som bonusresa?
 
Toppen