Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hej jag sitter och tittar på lite awardresor och hittar lite resor där flyget går från TYO - FRA och sedan FRA - ZRH. Jag försökte se om det gick att boka vara TYO-FRA för att sedan flyga till ARN från FRA men agenten kunde inte hitta biljetten med mindre än att slutdestination var ZRH. Är det någon som vet varför det är på det sättet och om det finns någon work-around? Jag antar att det bara är att gilla läget. :)
Married segments troligen. Samma med resor med LH som måste gå via VIE och sen vidare från MUC eller FRA. Vissa har efter bokning lyckats boka bort benet via VIE men inget som alltid går att göra.

Ja, midnatt lokal tid har det alltid varit. Dvs Boston - Skandinavien släpps vid 6 på morgonen svensk tid, vilket är midnatt i Boston.
Jag var nog trött förra gång. Vid midnatt svensk tid släpptes 2 Business och 2 Go copenhagen till Boston för 3 oktober. Inget nytt från Boston till Copenhagen. Men även nu vid midnatt Boston tid släpptes inga biljetter från Boston till Stockholm. Refreshed browser i 10 minuter utan resultat. Nu går jag och lägga mig igen. Däremot dök upp 2 Business och 2 Go mellan Boston och Copenhagen för 11 sept någon gång mellan 02.00 och klockan 06.00 svensk tid enligt award hacks

Last edited:
Hade ni bokat om följande:
Utresa ARN-ZRH-NRT (LX B777) och hemresa NRT-ZRH-VIE-ARN (LX B777, övernattning VIE)

Till följande:
Utresa ARN-MUC-HND (LH A350) och hemresa NRT-ZRH-ARN (LX B777, utan övernattning)

Om det medförde att ytterligare 45 k poäng och en 2-4-1 voucher dras?

Tänker för-/nackdelar:
HND > ZRH
A350 > B777
Service LX > LH (?)
Ingen övernattning i VIE

Hade ni bokat om följande:
Utresa ARN-ZRH-NRT (LX B777) och hemresa NRT-ZRH-VIE-ARN (LX B777, övernattning VIE)

Till följande:
Utresa ARN-MUC-HND (LH A350) och hemresa NRT-ZRH-ARN (LX B777, utan övernattning)

Om det medförde att ytterligare 45 k poäng och en 2-4-1 voucher dras?

Tänker för-/nackdelar:
HND > ZRH
A350 > B777
Service LX > LH (?)
Ingen övernattning i VIE
Du hade kanske poäng innan ombokningen som nu gått ut? Kan ju vara så med vouchern om de varit gammal också.

Du hade kanske poäng innan ombokningen som nu gått ut? Kan ju vara så med vouchern om de varit gammal också.
Nej men anledningen kanske inte är så relevant. ;)

Är det värt 45k poäng och en extra voucher för den ombokningen är alltså frågan - jag lutar mot att det är värt det. Åker hellre till HND än NRT och slipper övernattning i VIE. Dessutom kul att åka två olika bolag istället för ett, aldrig åkt med varken LX eller LH business. :)

Nej men anledningen kanske inte är så relevant. ;)

Är det värt 45k poäng och en extra voucher för den ombokningen är alltså frågan - jag lutar mot att det är värt det. Åker hellre till HND än NRT och slipper övernattning i VIE. Dessutom kul att åka två olika bolag istället för ett, aldrig åkt med varken LX eller LH business. :)
Jag hade valt att vara kvar med den första. Lx bättre än Lh business. Skönt med en övernattning också. Två resdagar är nice.

Jag hade valt att vara kvar med den första. Lx bättre än Lh business. Skönt med en övernattning också. Två resdagar är nice.
Tack för input, valde dock att boka om. Att slippa hoppet ZRH-VIE, med sen ankomst och övernattning i Wien kändes värt det. Som sagt även kul att testa två nya flygbolag i business, även om jag inte har jättehöga förhoppningar på något av dem. Åker med sambon så LH:s 2-2-2 seating borde inte vara allt för illa. :)

Nu återstår det bara att vänta nervöst (!) på att SAS ska biljettera....

Hej, jag har försökt att leta efter svar på om hur kan koppla ihop olika bonus resor men har inte riktigt hittat.

Jag vill åka till Seoul i business, jag har 2in1 och måste använda den innan slutet av året. Problemet är att det inte finns några bra val direkt från ARN och jag måste försöka kombinera flera flighter.

Jag har hittat dessa flighter:
ARN - FRA (30 000)
VIE - FRA - SEL (99 000)

Går det att prata med kundtjänst och fråga om man kan sätta ihop dessa flighter till ARN - FRA - SEL eller måste jag hitta en flight till VIE från ARN?

Hej, jag har försökt att leta efter svar på om hur kan koppla ihop olika bonus resor men har inte riktigt hittat.

Jag vill åka till Seoul i business, jag har 2in1 och måste använda den innan slutet av året. Problemet är att det inte finns några bra val direkt från ARN och jag måste försöka kombinera flera flighter.

Jag har hittat dessa flighter:
ARN - FRA (30 000)
VIE - FRA - SEL (99 000)

Går det att prata med kundtjänst och fråga om man kan sätta ihop dessa flighter till ARN - FRA - SEL eller måste jag hitta en flight till VIE från ARN?
Ja, du får ringa till dem. Skriv ner de exakt flight numren och vilka tider du vill åka så hittar de lättare.

Toppen