Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Relativt ny på att boka resor via telefon (tidigare endast boka enklare resor genom hemsidan).

Jag bokade i veckan en asienresa med totalt 7 legs. Jag fick business i alla legs förutom på första och sista.
ARN-MUC och ZRH-ARN, däremot så är det dessa flights som har flest business både på awardhacks och awardfares. Kunde även köpa dessa legs med poäng på sas hemsida i business. Men personen i telefonen kunde verkligen inte sätta oss i business. Någon som varit med om något liknande?

En annan fråga, för några veckor sen bokade jag per telefon om en ToR till södra europa. Bytte flights både ner och hem (fast samma datum åt båda hållen).
Jag vill minnas att hon nämnde något om att de skulle dra 50k poäng för att sedan ge mig tillbaka mig 50k, typ som att jag behövde ha lika mycket poäng i buffert för att kunna göra ombokningen (jag hade denna buffert denna gång). Stämmer detta?
Vill nämligen boka om hemresan från asien om tillfälle ges, men kommer inte ha 210k i buffert.

En annan fråga, för några veckor sen bokade jag per telefon om en ToR till södra europa. Bytte flights både ner och hem (fast samma datum åt båda hållen).
Jag vill minnas att hon nämnde något om att de skulle dra 50k poäng för att sedan ge mig tillbaka mig 50k, typ som att jag behövde ha lika mycket poäng i buffert för att kunna göra ombokningen (jag hade denna buffert denna gång). Stämmer detta?
Vill nämligen boka om hemresan från asien om tillfälle ges, men kommer inte ha 210k i buffert.
De ska ge tillbaks poängen innan de drar nya så att säga, se ex här när jag reducerade sällskapet från två till en.
1694671014372.png

• Gilla
Reactions: Gus
Relativt ny på att boka resor via telefon (tidigare endast boka enklare resor genom hemsidan).

Jag bokade i veckan en asienresa med totalt 7 legs. Jag fick business i alla legs förutom på första och sista.
ARN-MUC och ZRH-ARN, däremot så är det dessa flights som har flest business både på awardhacks och awardfares. Kunde även köpa dessa legs med poäng på sas hemsida i business. Men personen i telefonen kunde verkligen inte sätta oss i business. Någon som varit med om något liknande?

Ja det är inget konstigt att första och sista leget inte går att få till i business. Händer ofta och av anledningar som inte går att förstå. Bara att acceptera.

Jasså, bra att veta, tack!

Tack, var säkert bara jag som missförstod.
Angående business på dessa shorthaul, vissa flygbolag tillåter inte vissa kombinationer av shorthaul + longhaul, t ex Lufthansagruppen drar in en hel del. Hade samma problem i somras, men lyckades lösa en SAS Plus i slutändan.

Angående business på dessa shorthaul, vissa flygbolag tillåter inte vissa kombinationer av shorthaul + longhaul, t ex Lufthansagruppen drar in en hel del. Hade samma problem i somras, men lyckades lösa en SAS Plus i slutändan.
Stort tack!
Om jag hittar en ny hemresa så ringer jag in och kollar läget på dessa shorthauls igen så kanske man har tur.

Ang. ändringsavgift för en EuroBonus bokning med SAS flyg; om ändringen görs innan 24h från bokningstillfället, betalar jag då någon ändringsavgift?

När jag öppnade appen imorse är rubriken "30% points discount on bonus trips, book by 25 sep" och en Book now. Sidan jag hamnar på säger att inga erbjudanden finns just nu. Är det appen som är konstig?

Håller på att hjälpa en god vän att hitta en resa till LA i ekonomi nästa sommar. Gjorde en sökning på awardfares förra veckan från början av juli till början av augusti och fick träff på sex dagar, flera av dagarna fanns nio platser bokningsbara. Han har någon tusenlapp kvar till voucher så han kunde ej slå till direkt.

När jag tittar nu hittar jag inget på någon av dessa datum. Är det verkligen rimligt att alla dessa ekonomiplatser blivit uppbokade? Eller kan det varit spökplatser/platser som kan dyka upp igen inom en snar framtid?

Toppen