Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Håller ett regelbundet öga på via Awardfares om det dyker upp en Biz CPH-HND (har redan en Plus) i närtid men förundras över hur fladdrig tillgängligheten rent generell är. Under dagen idag fanns det 9 Eco och 1 Plus tillgänglig men plötsligt ingen alls (kollar flera ggr varje timme). Kan inte låta bli att undra om det är en algoritm i SAS IT-system som styr tillgängligheten eller en vanlig mänsklig varelse som "rattar" detta? Tror inte att 9 Eco försvann under en timmes tid.

Håller ett regelbundet öga på via Awardfares om det dyker upp en Biz CPH-HND (har redan en Plus) i närtid men förundras över hur fladdrig tillgängligheten rent generell är. Under dagen idag fanns det 9 Eco och 1 Plus tillgänglig men plötsligt ingen alls (kollar flera ggr varje timme). Kan inte låta bli att undra om det är en algoritm i SAS IT-system som styr tillgängligheten eller en vanlig mänsklig varelse som "rattar" detta? Tror inte att 9 Eco försvann under en timmes tid.

Sas körde en kampanj just nu med 30% på priset till hnd. Var det avresa 1 nov - 15 dec så kan dom ha rykt snabbt

Tror inte det är en person som väljer att skicka ut bonusplatser. Sedan tror jag inte heller att många personer vill flyga 13-14h economy på sin bonusresa.

Håller på att hjälpa en god vän att hitta en resa till LA i ekonomi nästa sommar. Gjorde en sökning på awardfares förra veckan från början av juli till början av augusti och fick träff på sex dagar, flera av dagarna fanns nio platser bokningsbara. Han har någon tusenlapp kvar till voucher så han kunde ej slå till direkt.

När jag tittar nu hittar jag inget på någon av dessa datum. Är det verkligen rimligt att alla dessa ekonomiplatser blivit uppbokade? Eller kan det varit spökplatser/platser som kan dyka upp igen inom en snar framtid?
Om du bara söker economy-flyg för en person, behöver du ens awardfares? Testa att söka på SAS egen sökmotor.

Om du bara söker economy-flyg för en person, behöver du ens awardfares? Testa att söka på SAS egen sökmotor.
Yes, kikade där också men använde awardfares för att kunna söka på flera datum och från/till flera flygplatser samtidigt på ett smidigt sätt, samt för att enkelt kunna presentera alternativ för min polare.

Tror inte det är en person som väljer att skicka ut bonusplatser. Sedan tror jag inte heller att många personer vill flyga 13-14h economy på sin bonusresa.
Det räcker med att titta i en facebook grupp om hur folk bokar, det är vanligare än du tror att man bokar ekonomi på longhaul för sina poäng när man reser. De kanske inte vill detta, men bokar det ändå av någon anledning och får ut rätt tveksamt värde av poängen.

Toppen