Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hachans

Medlem
Det räcker med att titta i en facebook grupp om hur folk bokar, det är vanligare än du tror att man bokar ekonomi på longhaul för sina poäng när man reser. De kanske inte vill detta, men bokar det ändå av någon anledning och får ut rätt tveksamt värde av poängen.
Tror inte det är en person som väljer att skicka ut bonusplatser. Sedan tror jag inte heller att många personer vill flyga 13-14h economy på sin bonusresa.

Det är ju inte så ofta med man vill, utan vad som finns tillgängligt när man behöver åka.

Jag har själv åkt eco långt när jag inte haft så mycket val. Står mellan valet att bränna pengar på svindyra biljetter i eco eller att lägga lite poäng på samma sträcka så använder jag mina poäng. Nej, jag får kanske inte en massa champagne i luften men jag kommer dit jag ska till ett rimligt pris.
 

palmen

Moderator
Det är ju inte så ofta med man vill, utan vad som finns tillgängligt när man behöver åka.

Jag har själv åkt eco långt när jag inte haft så mycket val. Står mellan valet att bränna pengar på svindyra biljetter i eco eller att lägga lite poäng på samma sträcka så använder jag mina poäng. Nej, jag får kanske inte en massa champagne i luften men jag kommer dit jag ska till ett rimligt pris.
För oss ja, men läser man vad många andra skriver så letar de economy då de inte har poängen för Business och tycker det är en bra deal. Min gissning är att dessa personer sällskapet räknar på vad det kostat att samla poäng i 4-5 år med kreditkort mm och vad de får ut av det.

Ska man boka en enkel resa till/från USA kan det finnas många anledningar att boka Economy då det är svindyrt med one way eller att starta i USA.

Finns ju andra allianser där det finns bra anledningar att boka 14+ timmar i economy, tex med Avios hos BA på multi partner award.
 

Hachans

Medlem
För oss ja, men läser man vad många andra skriver så letar de economy då de inte har poängen för Business och tycker det är en bra deal. Min gissning är att dessa personer sällskapet räknar på vad det kostat att samla poäng i 4-5 år med kreditkort mm och vad de får ut av det.

Ska man boka en enkel resa till/från USA kan det finnas många anledningar att boka Economy då det är svindyrt med one way eller att starta i USA.

Finns ju andra allianser där det finns bra anledningar att boka 14+ timmar i economy, tex med Avios hos BA på multi partner award.

Absolut, man får ju också tänka på att om man inte samlar så mycket poäng så är sannolikheten större också att man kanske är på en nivå i EuroBonus där poängen går ut.

Klart att en poängresa i eco är roligare än ingen resa alls.

Och jag har mer än en gång även bokat biljett inrikes med poäng.
 

xz0781

Medlem
Det "fladdrar" fortfarande fram och tllbaka, ena stunden 9 eco och 1 pus, en halvtimme senare ingenting o.s.v.
Fattar inte logiken.
1695233110032.png
 

Sebbeh

Medlem
Absolut, man får ju också tänka på att om man inte samlar så mycket poäng så är sannolikheten större också att man kanske är på en nivå i EuroBonus där poängen går ut.

Klart att en poängresa i eco är roligare än ingen resa alls.

Och jag har mer än en gång även bokat biljett inrikes med poäng.

Ja, jag använder en del poäng. Vi har familj i kiruna och dit är det ofta ganska dyrt att flyga så då kommer poängen till bra nytta.
 
Toppen