Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

MartinH

Medlem
screenshot-awardfares.com-2023.09.23-10_32_39.png
 

RhinoG

Medlem
Hur vet man med 100% att ens biljett *A award är bekräftad? Levt i tron om att allt är guld och gröna skogar när man fått biljetten med ticket number från SAS, men så har jag läsa någr olika rapporter om wait list och declines, ex. med Turkish Airlines pga married segments.

Bokade nyligen om en bonusresa och blir lite nojig då jag fick agenten fick pussla ihop en rutt hem som jag inte kunde se själv, just pga married segments.

Kan välja säten på alla flighter, så jag antar att det är lugnt, men det vore skönt att veta hur man kan kontrollera oavsett.
 

JacobGBG

Medlem
Hur vet man med 100% att ens biljett *A award är bekräftad? Levt i tron om att allt är guld och gröna skogar när man fått biljetten med ticket number från SAS, men så har jag läsa någr olika rapporter om wait list och declines, ex. med Turkish Airlines pga married segments.

Bokade nyligen om en bonusresa och blir lite nojig då jag fick agenten fick pussla ihop en rutt hem som jag inte kunde se själv, just pga married segments.

Kan välja säten på alla flighter, så jag antar att det är lugnt, men det vore skönt att veta hur man kan kontrollera oavsett.

Har du blivit biljetterad och kan välja säten så kan jag med 99% säkerhet lova att allt är grönt såvida inte flighter ställs in eller ändras.
 

palmen

Moderator
Hur vet man med 100% att ens biljett *A award är bekräftad? Levt i tron om att allt är guld och gröna skogar när man fått biljetten med ticket number från SAS, men så har jag läsa någr olika rapporter om wait list och declines, ex. med Turkish Airlines pga married segments.

Bokade nyligen om en bonusresa och blir lite nojig då jag fick agenten fick pussla ihop en rutt hem som jag inte kunde se själv, just pga married segments.

Kan välja säten på alla flighter, så jag antar att det är lugnt, men det vore skönt att veta hur man kan kontrollera oavsett.
Du ser det om du får ett eticket nummer. Har du bara bokningsnummer så räcker inte det. Oftast kommer ett mail från sas när de biljetterar, så du kan se det där.
 

filip23

Medlem
Kollar på att boka en resa BKK-CPH med ca 8h mellanlandning i IST. Hur går man tillväga gällande för att få ett gratis hotellrum under transittiden? Flyger från IST till CPH med turkish.
 

RhinoG

Medlem
9 timmar är det som gäller för gratis hotellrum. https://www.turkishairlines.com/en-int/flights/hotel-service/

Jag tror att man kan få låna ett vilorum i loungen om man har kortare tid än 9 timmar.
Stämmer, på layovers mellan 4-9h får man ett rum i loungen. Det är en enkelsäng med eget badrum utanför rummet.

Ett jättebra alternativ, men det finns bara 9st så risken är att det är fullt. Jag har fått båda gångerna jag varit berättigad. Något trångt att sova två i sängen, men man kan också få varsitt rum i mån av tillgänglighet.
 

RhinoG

Medlem
Du ser det om du får ett eticket nummer. Har du bara bokningsnummer så räcker inte det. Oftast kommer ett mail från sas när de biljetterar, så du kan se det där.
Tack! Det var så jag tänkte, men när jag såg den här tråden blev jag lite osäker. Det är så klart lite olika omständigheter, men jag antar att eticket number fanns i med i den pdf:en där. Just att den var waitlistad hos Thai men confirmed hos SAS.
 
D

Deleted member 53670

Guest
Toppen