JPE
Medlem
Exakt mitt resonemang när jag snackade med agenten men han tyckte det var uppenbart att det var en SAS-award om det bara var SAS-ben. Om man följer SAS/agenternas resonemang, vad skulle följande resultera i?What, varför ens erbjuda att boka den som Star Alliance-award om biljettreglerna för SAS-award ändå ska gälla.
Om de tar ut ombokningsavgift enl biljettreglerna för SAS-awards bör åtminstone få tillbaka Star Alliance-avgiften á 450 kr per person kan jag tycka.
- Bokat ARN-ORD-MIA (SAS, United)
- Ombokat till ARN-ORD (SAS)
- Ombokat till ARN-ORD-MCO (SAS, United)
Enl. deras logik så skulle det ju först vara en *A-award för att sen bli en SAS-award, för att sen igen bli en *A-award. Skulle man då behöva betala en *A-avgift igen? Eller finns det ett specialfall att en SAS-award har ett minne om att den har varit en *A-award tidigare och därför blir det ingen *A-avgift när det går från SAS-award till *A-award. Det blir ju snurrigt värre.
Just den här situationen ska man nog iofs inte skylla på agenterna. Det är nog deras utbildning/dokumentation som är bristfällig och inte tar upp dessa specialfall.