Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Har kollat runt lite men får inget riktigt svar, hoppas att någon kan hjälpa mig. Jag vill flyga från CPH till LPA men hittar bara biljetter via Oslo. Dessa har kortast möjliga tid mellan flygen på Oslo vilket gör att vi måste sitta sju timmar på flygplatsen över natten, inte optimalt. Kan man ringa in och få en awardresa hela vägen med bättre tider emellan eller är det hemsidans förslag med kortast transfer som gäller?
De platser som finns är de du ser på hemsidan. Det dyker inte upp platser bara för att du ringer in.

Tack för svaret. Är det något som vi vanliga kan se också eller är det bara de interna systemen som kan visa det? Och vet du varför det är så att alla platser inte kan läggas till i befintlig bokning?
Nop det är inget någon kan se, inte ens kundtjänst. Det är något du bara märker. Vissa agenter kan förklara och har en teori varför andra har ingen aning alls.
Kort förklarat så finns det biljetter som endast är för nybokning och biljetter som kan nybokas och läggas till bokningar.
Fins så mycket olika konstiga saker i systemen som olika bolag, grupper har. Många av oss har försökt oss på att förstå saker ibland men dom flesta av oss har slutat för det slutar inge bra. Bara att acceptera och hantera det.

De platser som finns är de du ser på hemsidan. Det dyker inte upp platser bara för att du ringer in.
Det finns awardresor till Oslo från Köpenhamn med bättre tider. Jag kan göra två bokningar CPH-Osl / Osl-Lpa och få bättre med tid på Oslo. Bokar jag Cpl-Lpa så flyger jag via Oslo men får ett riktigt dåligt uppehåll mellan flygningarna. Så även om det finns awardresor på alla sträckor så går det inte att få dem som en bokning?

Det finns awardresor till Oslo från Köpenhamn med bättre tider. Jag kan göra två bokningar CPH-Osl / Osl-Lpa och få bättre med tid på Oslo. Bokar jag Cpl-Lpa så flyger jag via Oslo men får ett riktigt dåligt uppehåll mellan flygningarna. Så även om det finns awardresor på alla sträckor så går det inte att få dem som en bokning?
I 95% procent av fallen om man hittar två SAS-flighter som är bokningsbara online var för sig så kan man få dem på en och samma bokning om man ringer in.

I 95% procent av fallen om man hittar två SAS-flighter som är bokningsbara online var för sig så kan man få dem på en och samma bokning om man ringer in.
Jag förberedde med tider och flightnr. Ringde in och det var inga problem alls att snickra ihop en bättre resa. Enda nackdelen var att jag åkte på 400kr serviceavgift per biljett. Fast den avgiften tog jag med glädje för att slippa två nätter på Gardermoen. Tack för ditt svar, gjorde att jag vågade pröva!

Ringde och skulle boka om ARN-CPH till dagen innan eftersom jag inte är så sugen på fakiren, de skulle ha 750kr för detta, stämmer det verkligen? trodde det skulle gå på 150:- för en ren SAS award när man endast ändrar ARN-CPH.

Hur långtid brukar det ta för EB-avdelningen (om det är de som gör det) att fixa nya biljetterna och skicka ut efter ändring? Och när bör man ringa in igen och stöta på dem?

Toppen