Senaste nytt

Förändringar av Radisson Rewards på gång?

jag har ca 30k poäng på kontot, de är värda ca 4 kr numera vid provbokning.
Jag provade idag igen. Nu är mina poäng värda cirka 720 kr... det verkar ju mer rimligt, även om det ser ut att vara en liten devalvering (i alla fall mot rena poängbokningar).

Efter den där röriga enkäten som startade tråden var det väl väntat med röriga förändringar. Här måste man alltså sätta sig och räkna på vad som kan ge bäst värde för pengarna innan man bokar. Bökigt. Men spontant känns ju mer rabatt som en rimlig väg att gå istället för poäng. När jag tittar verkar det vara rent Norwegian Rewards-modell på poänguttag där man kan dra en mätare för att använda poäng vid betalning. Kul med lite framförhållning när de pajar poänganvändningen :rolleyes: (ok, de har hintat om det men inte något specifikt datum och med opublicerade ändringar som gjort att man inte vetat vad som skulle hända exakt). Om man ska välja mer rabatt eller mer poäng kommer väl någon räkna på framöver så att jag slipper.

Även jag stannar kvar på högsta nivån som jag trodde jag skulle förlora, men inte brytt mig om. Undrar om det är VIP-nivån man får även framöver som Amex Platinum-medlem? Då känns det nog ännu mindre värt att hetsa för att boka Radisson framöver för min del. Men vi får väl se.
Jag är medlem via mitt AMEX Plat och såg nu i appen att jag är Premium medlem istället för Gold.

Jag är medlem via mitt AMEX Plat och såg nu i appen att jag är Premium medlem istället för Gold.

Ok. Då var ju den förmånen relativt urvattnad också. Även om förmånerna visserligen är ganska lika vad man fick på guld. Men just statusen Premium är ju nästan larvigt lätt att uppnå själv.

Det väl bara gratis vatten, sänkt restaurang-rabatt (som även är sänkt för VIP jämfört med Platinum) och ingen välkomstgåva (som inte heller verkar finnas för VIP längre) som är skillnaden. Kanske inte så hemskt viktiga förmåner (gratisprylarna i rummen kanske kommer dyka upp ändå, men vi får väl se?).

Det som är positivt är väl rabattboostern som man får redan som Premium och som jag såklart kommer att använda om jag får för mig att boka något Radisson-hotell igen. Poängintjäningen verkar ju inte vara något att hänga i granen oavsett vilken nivå man är på eller vilket läge man väljer.

Undrar förresten hur man väljer ut sina favorit-hotell, som krävs för några av förmånerna, så som bagageförvaring, prioritetslista (vad innebär det här ens?) och favoritrum. Just nu verkar det inte gå att logga in så jag kan inte kika runt heller.

Last edited:
Fast det är ju åtminstone tur att amex inte ger absoluta top tier. Det kommer ju bli trångt nog i "vip only" rökrutan utanför hotellen ändå...partners fick väl även tidigare gold och inte platinum?

Ok. Då var ju den förmånen relativt urvattnad också. Även om förmånerna visserligen är ganska lika vad man fick på guld. Men just statusen Premium är ju nästan larvigt lätt att uppnå själv.

Det väl bara gratis vatten, sänkt restaurang-rabatt (som även är sänkt för VIP jämfört med Platinum) och ingen välkomstgåva (som inte heller verkar finnas för VIP längre) som är skillnaden. Kanske inte så hemskt viktiga förmåner (gratisprylarna i rummen kanske kommer dyka upp ändå, men vi får väl se?).

Det som är positivt är väl rabattboostern som man får redan som Premium och som jag såklart kommer att använda om jag får för mig att boka något Radisson-hotell igen. Poängintjäningen verkar ju inte vara något att hänga i granen oavsett vilken nivå man är på eller vilket läge man väljer.

Undrar förresten hur man väljer ut sina favorit-hotell, som krävs för några av förmånerna, så som bagageförvaring, prioritetslista (vad innebär det här ens?) och favoritrum. Just nu verkar det inte gå att logga in så jag kan inte kika runt heller.
Prioriterslistan verkar vara det som ersätter den gamla boknings garantin. Tidigare fanns det garanti och på alla hotell. Nu får du stå högt på standby listan på ett par utvalda hotell.

I appen går du på account - Radisson rewards preferences. Där kan du lägga in det. Den kraschar när du ska spara (iaf för mig - den klagar på att hotellets (eller mitt) postnummer är fel) men det är väl där det kommer vara när de får igång det.

Finns det ens några poängbilliga hotell kvar? Har visst strax under 29k poäng, känns som att dessa bäst konverteras till lämpligt flygbolag?

Samma här. Såg också det här i appen men kan inte läsa hur många eurobonuspoäng det blir.
6b94ff036fb5a41abf62336f7d2534a2.jpg

Toppen