Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

jfk

Medlem
Jag har en fråga som kanske alla Tumi-experter kan svara på.

Jag har, när jag tittat på Tumi Alpha 2, alltid trott att fickan på fronten (som har D-formad dragkedja) bara är så stor som dragkedjan är, dvs inte särskilt stor och då enligt min mening perfekt att tex. ha pass och boardingkort i. Men nu när jag tittat på några filmer på YT så verkar det som att den fickan går hela väskans längd.
1. Stämmer det att den fickan med D-formad dragkedja går hela väskans längd?
2. Om väskan är välpackad är det inte "krångligt" att använda det facket då? Jag menar om jag stoppar i något mindre så ramlar det hela vägen ner och så måste man trycka in hela armen för att få ut det. Ni som har Tumi Alpha 2 vad använder ni det facket till?
3. Jag har även sett att i det andra mindre fickan på fronten finns det invändiga organiseringsfack? Vad brukar ni använda dessa till?
 
Last edited:

agehall

Medlem
  1. Ja, den stora fickan är den D-formade som är överst. Den mindre fickan är den på mitten, som man tror är den stora.
  2. Jag vet inte riktigt, jag brukar inte använda facket så ofta faktiskt.
  3. Har den? Nu måste jag titta när jag kommer till hotellet.
 

agehall

Medlem
Jag har inte sett några "vettiga" priser alls på dessa. Om du kan tänka dig någon udda färg kan du kanske spara lite, men inte jättemycket.

Själv råkade jag ju ut för att min förra väska gick sönder när jag landade på LHR, så det blev ett panikinköp utan större möjlighet att hitta en bra deal. Då var de billigare i USA, men med tanke på dollarkursen just nu så vet jag inte om det är sant numera.
 
F

FCT

Guest
Jag har inte sett några "vettiga" priser alls på dessa. Om du kan tänka dig någon udda färg kan du kanske spara lite, men inte jättemycket.

Själv råkade jag ju ut för att min förra väska gick sönder när jag landade på LHR, så det blev ett panikinköp utan större möjlighet att hitta en bra deal. Då var de billigare i USA, men med tanke på dollarkursen just nu så vet jag inte om det är sant numera.
Ok nej svart ska det vara så det matchar mot min svarta Tumi datorväska.
Får göra en check iaf, kan betala både med växling mot SEK eller DKK så får se om det är värt det.
 

Crille81

Medlem
Tack! Ska förbi USA nästa månad och rullar förbi en outlet då, ska kolla om de har schysst pris på den annars beställer jag online.

Tyvärr så har de inte Alpha 2 överhuvudtaget på outlet. Inte vad jag sett det senaste året vid besök av 7-8 outlet center.
 
Toppen