Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

Tack för svar. Tycker Rimowa'n är betydligt snyggare men ostabil väska har jag haft förut. Aldrig igen. Självklart blir det med 4 hjul. :)

Finns så sjukt många snygga och häftiga carry on där ute när man börjar googla lite.

Barracuda
Bluesmart
Heys
Fugu
Trunkster

Jeg har som nuværende RIMOWA-ejer overvejet at skifte til TUMI en hel del gang, men jeg kan ikke med TUMIens design.. Og så er der noget fedt ved en RIMOWA :)

Jag säger Tumi Alpha 2 alla dagar i veckan, haft Rimowa Salsa och Salsa Air innan och ostabilare väskor får man leta efter.

Tumi Alpha 2 International Carry-On, om du ska ha 2 eller 4 hjul får du diskutera med @agehall ;)
Ustabile? Salsa Air er ingen kampvogn, men det ligger måske også lidt i "air" at det netop er en letvægts taske... Selv har jeg aldrig oplevet stabilitetsproblemet, uanset om der har været 2 kg eller 17 kg i kufferten...

Jag gillar inte kabinväskor som inte är i nylon eller läder. Då är det närmast till hands att titta på Tumi eller Briggs&Riley imho. För mig är utseende sekundärt - funktion är det viktigaste.

Är det någon här som har en Samsonite S'Cure eller B-Lite kabinväska?
Jag har en S'Cure som min största väska (138 Liter), så det kanske är en idé att de ska matcha, men tror jag är mer sugen på något som har ytterfack och så.
Eller andra tips i mellanpris segmentet (1000-1700, ungefär)?

Toppen