Crille81
Medlem
Ok nej svart ska det vara så det matchar mot min svarta Tumi datorväska.
Får göra en check iaf, kan betala både med växling mot SEK eller DKK så får se om det är värt det.
Vilken dator väska kör du med och hur stor dator har du?
Ok nej svart ska det vara så det matchar mot min svarta Tumi datorväska.
Får göra en check iaf, kan betala både med växling mot SEK eller DKK så får se om det är värt det.
Hittat inte exakt modell men liknande den här, tvåhjulig expanderbar i tyg. Perfekt att bara ha den om man är borta 1-2 dagar, men längre resor tar jag även med en carry on.Vilken dator väska kör du med och hur stor dator har du?
Är det bara jag som värdesätter vikt/volym? En Alpha 2 packar ca 35 liter och väger över 4 kg. En Samsonite X-pression+ ligger på 2,7 kg och rymmer 46 liter. Salsa Deluxe, 35 liter och 3,5 kg.
Självklart får man väga in andra faktorer där inte minst pris och kvalitet är viktigt, till viss del även utseende, men ändå - jag vill få med så mycket som möjligt och ändå klara viktkraven.
Absolut inte, minimera vikt är primärt för mig. Och att man får in en 5 skjortor, ett par byxor, skor och kanske kavaj, plus det vanliga.Är det bara jag som värdesätter vikt/volym? En Alpha 2 packar ca 35 liter och väger över 4 kg. En Samsonite X-pression+ ligger på 2,7 kg och rymmer 46 liter. Salsa Deluxe, 35 liter och 3,5 kg.
Självklart får man väga in andra faktorer där inte minst pris och kvalitet är viktigt, till viss del även utseende, men ändå - jag vill få med så mycket som möjligt och ändå klara viktkraven.
5 skjortor, ett par byxor, skor och kavaj är det vanligt för mig.Absolut inte, minimera vikt är primärt för mig. Och att man får in en 5 skjortor, ett par byxor, skor och kanske kavaj, plus det vanliga.
två veckor i en carry-on, arbetsvecka är max.... Hur gör gör man? 
Det verkar bli vanligare att handbagage vägs, och även om det inte görs så känns det onödigt att ständigt släpa runt på ett par kilo extra. Jag menade inte heller större väska med avseende på yttermåtten. De exempel jag gav har samtliga samma yttermått...Vikt på handbagage är inte högsta prio - har aldrig råkat ut för att de väger handbagaget hitintills. Och eftersom jag kan vara borta i två veckor med mina Alpha 2, så ser jag inte varför jag skulle vilja ha en större väska - det kommer bara att bli mer problem att få ombord den ifall den är större.
Det verkar bli vanligare att handbagage vägs, och även om det inte görs så känns det onödigt att ständigt släpa runt på ett par kilo extra. Jag menade inte heller större väska med avseende på yttermåtten. De exempel jag gav har samtliga samma yttermått...