Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

Det är en teori jag skulle kunna köpa - hjulen på nya Tumis har uppdaterats lite, så det ser inte ut som senaste modellerna.

Funderar på en Tumi med 4 hjul... Är det Alpha 2 som gäller eller någon som rekommenderar någon annan?

Har en Alpha 2 med 2 hjul så hade kanske varit trevligt med någon annan modell :)

Jag har inte kikat så noga på de andra modellerna, men om ställer motfrågan "Vad är du missnöjd med på din Alpha 2?" så kanske någon kan komma med förslag...

Ärligt talat tycker jag det mest ser ut att vara utseendemässiga skillnader, så jag hade nog kört vidare på Alpha 2...

Jag har inte kikat så noga på de andra modellerna, men om ställer motfrågan "Vad är du missnöjd med på din Alpha 2?" så kanske någon kan komma med förslag...

Ärligt talat tycker jag det mest ser ut att vara utseendemässiga skillnader, så jag hade nog kört vidare på Alpha 2...

Inte missnöjd överhuvudtaget, men alltid trevligt med nya grejer ;)

Kan det vara en äldre modell som är köpt på outlet kanske?

Måtten som du ej skriver ut är det de som nämnts tidigare som skulle typ halvera storleken på kabinväskor?
Det är en teori jag skulle kunna köpa - hjulen på nya Tumis har uppdaterats lite, så det ser inte ut som senaste modellerna.

Den är köpt hos en Tumi-återförsäljare på en outlet - Citadel Los Angeles. Helt nyinkommen i butiken Juli 2015. Om det innebär att den är ny eller gammal vet jag inte. Att det är väskan jag vill ha, det vet jag däremot :)

Edit: Gjorde lite sökningar på artikelnumret (283520) och hittade fram till denna annons som är exakt samma (finns mycket info i annonsen): New Tumi Blue Lightweight International Carry on Travel Luggage Bag 283520 | eBay

Modellen är en Alpha och det står Gen4 på en av lapparna i väskan. Mer vet jag inte. Kanske är det en modell som aldrig kom ut på marknaden? Ordinarie pris (enligt butik/kvittot) är $499 och jag gav $299 för den.

Last edited:
Aha! Det är det alltså gamla Tumi Alpha? Det kan ju förklara varför den inte finns på Tumis hemsida då den serien helt ersatts av Alpha 2.

Hsh, det är säkert en bra väska! Välkommen till Tumi-klubben. :)

Tumi har rea nu på deras internationella site. Det var nog USA siten. Men dom rullar en rea i affärerna i Australien nu också om någon har vägarna förbi.

Kör en fyrhjulig Samsonite cubelite och en Tumi expanderbar datorväska med hjul kombinerat. Kanske ska byta upp mig till en fyrhjulig Tumi och ge min Samsonite till sambon. Vilken Tumi carry om fyrhjulig är bäst?
Vill hålla mig inom 55x40x23 då kag tror(?) det är måtten på Lufthansa Group?

Det som tog mig tid att komma över när jag bytte från samsonite, var att samosonite var lite bredare medan tumi är lite högre. Det betyder att man får packa annorlunda för att få in samma mängd prylar.

• Gilla
Reactions: FCT
Toppen