Topas, Salsa Deluxe og Limbo er dem som gælder. Du skal nok blive glad for din Topas!
Salsa Air er ikke god da håndtaget kun er 1 stang og ikke 2 som på de øvrige modeller, derudover har den "net" i begge sider og ikke kompresionsplader. Jeg har en IATA-size Salsa Air og bruger den næsten aldrig.
Jeg har rejst en del med min store Topas (82L) og har aldrig haft nogen ubehagelige situationer - jeg har dog heller ikke været såååe langt ude, men lidt metro om aftenen, offentlig bus osv er det da blevet til.
Jeg har rejst en smule med en mellemstor almindelig Salsa (60L) og er overordnet set ganske tilfreds. Nu vi er ved dealjern så savner jeg dog 2x kompressions plader istedet for 1 net og 1 kompressionsplade, jeg savner også spænderne istedet for lynlås..
Någon som vet var man kan köpa en RIMOWA till bäst pris?
Bra tips. Kollade på hemsidan och där var priserna ungefär desamma som övriga butiker, eller är det billigare om man besöker butiken än på webshopen?Kolla Paul Loeser på Kommendörsgatan i Stockholm - de brukar ha bra priser och prutmån. Fetglöm NK, väskorna hos Loeser ligger ca 1,000kr billigare.
Det är ju lite beroende på vad man prioriterar, jag prioriterar vikt framför allt annat så jag fastnade för Salsa Air's kabin, 63L och 84L. Har haft mjuka och hårda, två och fyra hjul i många storlekar med spännen och blixtlås genom åren. Nu tycker jag att Salsa Air funkar bäst, ett rör väger mindre än två, nät väger mindre än den andra inredningen, bägge kräver mindre plats, och dessutom jag har en tunn och lätt sleeve från Victorinox som trycker ihop skjortor/byxor/kavaj utan att skrynkla, så näten är rätt mig och även för frun - hon är inte så organiserad i packningen och trycker bara ned allting och vill att den skall vara lätt. Slutligen är jag/vi bara på flygplatser, hotell och i städer, vilket också gör att fyra hjul funkar bäst för mitt resmönster.Topas, Salsa Deluxe og Limbo er dem som gælder. Du skal nok blive glad for din Topas!
Salsa Air er ikke god da håndtaget kun er 1 stang og ikke 2 som på de øvrige modeller, derudover har den "net" i begge sider og ikke kompresionsplader. Jeg har en IATA-size Salsa Air og bruger den næsten aldrig.
Jeg har rejst en del med min store Topas (82L) og har aldrig haft nogen ubehagelige situationer - jeg har dog heller ikke været såååe langt ude, men lidt metro om aftenen, offentlig bus osv er det da blevet til.
Jeg har rejst en smule med en mellemstor almindelig Salsa (60L) og er overordnet set ganske tilfreds. Nu vi er ved dealjern så savner jeg dog 2x kompressions plader istedet for 1 net og 1 kompressionsplade, jeg savner også spænderne istedet for lynlås..
Jag har alltid PC väska med mig, och den står på kabinväskan hela tiden, funkar bra med ett rör också. Och vikten för de större är också viktig ;-) de är lättare att hantera både tomma och fulla, 3-4 kg extra gör en hel del om man reser ofta, och det är enklare att hålla dem under maxvikt för olika bolag. Och jag bryr mig inte om dubbla rör och inredning. Inte längre iaf skall sägas, hade alltid handtag som jag kunde trä datorväskan över, men efter att jag viktoptimerade där också så försvann mycket av det behovet. Och inredning har jag provat många olika, men saknar dem inte längre heller, och skjortorna och kostymerna är mindre skrynkliga nu ;-).1 rør gør at det bliver næsten umuligt at have en pc-taske eller lignende på røret => dealbreaker for mig.
Vi er helt enige om at det er 4 hjul som gælder, hjulene er så store at de nemt kører alle steder.
Jeg forstår dog ikke hvorfor du prioreriter vægt på bagage som skal checkes ind og har 4 hjul...?
Heldigvis er vi alle forskellige![]()