Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

Ska slå till på en Rimowa Topas (32l) alu silver eller Salsa Deluxe (38l) svart m framfack innan fredag (onsdag idag). Rimowa är det enda aktuella märket.

Någon som har input om stöldbegärlighet och vikt kring dessa två? Har någon ångrat Topas köp pga av rånrisk i Rio eller tröttnat på en ursnygg 4kg väska?

Min Bolero med framfack har gjort sitt och ska ersättas. För övrigt känner jag att framfacket använts ganska lite och tror att jag kan leva utan det. Men min praktiska ådra säger att fack är bra och kanske ngn ggn kommer att behöva i framtiden...

Läst en massa trådar här på BC som berör massa andra frågor kring carry-on.

Tack för input!

Jag har en Salsa. Tvåhjuls är att föredra om underlaget är ojämnt (vilket det ex var i Cluj där jag var i förra veckan).

Jag har aldrig förstått det där - fyra hjul är alltid bättre än två. Om underlaget är platt så skjuter man väskan brevid sig och är det ojämt kan man fortfarande dra den bakom sig (och ta upp dubbelt så mycket plats som man borde).

Jag har aldrig förstått det där - fyra hjul är alltid bättre än två. Om underlaget är platt så skjuter man väskan brevid sig och är det ojämt kan man fortfarande dra den bakom sig (och ta upp dubbelt så mycket plats som man borde).

Om man hittar en med fyra stora hjul förstås. Kontorsstolshjulen funkar inte så bra på ex grus

Ok, håller kvar vid 2-hjul. Har en 4-hjulig stor väska som är kass utomhus.

Vikten på handbagaget och eventuella rånförsök mot ägare av alu-Rimowas vill jag höra om. Anybody?!

Har lite ångest över att jag kanske borde valt Salsa Air för vikten och Salsa Deluxe för framfickorna.

Imorgon hämtas min Topas på Arlanda...

Ok, håller kvar vid 2-hjul. Har en 4-hjulig stor väska som är kass utomhus.

Vikten på handbagaget och eventuella rånförsök mot ägare av alu-Rimowas vill jag höra om. Anybody?!

Har lite ångest över att jag kanske borde valt Salsa Air för vikten och Salsa Deluxe för framfickorna.

Imorgon hämtas min Topas på Arlanda...
Topas, Salsa Deluxe og Limbo er dem som gælder. Du skal nok blive glad for din Topas!

Salsa Air er ikke god da håndtaget kun er 1 stang og ikke 2 som på de øvrige modeller, derudover har den "net" i begge sider og ikke kompresionsplader. Jeg har en IATA-size Salsa Air og bruger den næsten aldrig.

Jeg har rejst en del med min store Topas (82L) og har aldrig haft nogen ubehagelige situationer - jeg har dog heller ikke været såååe langt ude, men lidt metro om aftenen, offentlig bus osv er det da blevet til.

Jeg har rejst en smule med en mellemstor almindelig Salsa (60L) og er overordnet set ganske tilfreds. Nu vi er ved dealjern så savner jeg dog 2x kompressions plader istedet for 1 net og 1 kompressionsplade, jeg savner også spænderne istedet for lynlås..

Toppen