Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

Det försvårar verkligen letandet efter en kabinväska om den ska vara med mått så den kan tas med på väldigt många flygbolag, 55x 35 x 23.
Betydligt större utbud för 55 x 40 x 23 .

Tänkte fråga om någon här känner till kabinväskor från TRAVEL PRO ?
Funderar över denna.
Om jag drar mig till minnes när jag letade reviews på kabinväskor för ett par år sedan så var just Travelpro med pga av att man sa att många piloter/personal använde just det märket. Om det är sant låter jag vara osagt.

Yes, tog mindre än en vecka.
Ska invigas i eftermiddag när vi åker till London och sen vidare till CUN med VS imorgon. #vågavägraincheckat
Vilken färg tog du? Ser att H5 Essential nu bara finns i tre färger, men under rean fanns det en uppsjö. Tänker om dom översålt min färg (Dark Olive).

Vilken färg tog du? Ser att H5 Essential nu bara finns i tre färger, men under rean fanns det en uppsjö. Tänker om dom översålt min färg (Dark Olive).
H5 / Glossy Purple Night / Premium Hard Shell / Cabin Size / Essential

Tog den som var billigast fick -45% och ytterligare 10% via rabatt kod. Så betalade €148.55 inklusive frakt

Ska bli kul att höra din åsikt sen efter första användandet.
Och Trevlig Resa !!
Tycker den känns bra, rullar bra, stadigt handtag. Inte lika rejäl som min LH alu men å andra sidan sjukt mycket lättare.

Glossy är kanske inte optimalt då den typ ser dammig ut efter fem sekunder. Och det hade varit kanon om den var maxad med 3cm till, kanske som extension. Men väl värd pengarna, nu betalade jag typ halva priset iofs.

Jag kan återkomma när jag har fått min M5 Pro. Det tar väl några dagar till gissar jag. :)
Nu har M5an både levererats och testats! Leveransen från Horizn Studios gick väldigt snabbt. Hemkört med UPS.
Första testet blev enbart landside. En Weekendresa med bil som transportmedel. Kan direkt säga att väskan fungerar jättebra! Den är lätt, snygg, har ett mycket bra handtag och den rullar extremt lätt och tyst (nästan för lätt... :D). Allt andas hög kvalitet!

Inredningen är smart och väldisponerad. Om den är rymlig eller inte vet jag inte men det som kan rymmas innanför ett hårt skal med de givna yttermåtten, det ryms! Om ni fattar...
Gillar framförallt "pressen" som finns i ena väskhalvan. Aldrig haft någon liknande konstruktion tidigare, men det var väldigt smart och mycket enkelt att använda den för att trycka ihop och fixera skjortor och kavaj etc. på ett välorganiserat sätt. Andra halvan har en mer traditionell avdelare i form av ett nät med dragkedja runt om.

Tycker att det är dealbreaker med facket som M5 Pro har på utsidan. Perfekt för laptop, iPad etc. Där inne finns även tre mindre fack (med dragkedjor) för laddare, kablar eller annat som man också vill komma åt utan att behöva öppna upp hela väskan (det ryms både en laptop och en iPad i facket, det är rätt rymligt).

Horizn Studios M5 Pro rekommenderas verkligen. Den är ganska dyr men det är också en kvalitetsväska. Dessutom med livstids garanti. :)

Toppen