Jag kan återkomma när jag har fått min M5 Pro. Det tar väl några dagar till gissar jag.
Nu har M5an både levererats och testats! Leveransen från Horizn Studios gick väldigt snabbt. Hemkört med UPS.
Första testet blev enbart landside. En Weekendresa med bil som transportmedel. Kan direkt säga att väskan fungerar jättebra! Den är lätt, snygg, har ett mycket bra handtag och den rullar extremt lätt och tyst (nästan för lätt...

). Allt andas hög kvalitet!
Inredningen är smart och väldisponerad. Om den är rymlig eller inte vet jag inte men det som kan rymmas innanför ett hårt skal med de givna yttermåtten, det ryms! Om ni fattar...
Gillar framförallt "pressen" som finns i ena väskhalvan. Aldrig haft någon liknande konstruktion tidigare, men det var väldigt smart och mycket enkelt att använda den för att trycka ihop och fixera skjortor och kavaj etc. på ett välorganiserat sätt. Andra halvan har en mer traditionell avdelare i form av ett nät med dragkedja runt om.
Tycker att det är dealbreaker med facket som M5 Pro har på utsidan. Perfekt för laptop, iPad etc. Där inne finns även tre mindre fack (med dragkedjor) för laddare, kablar eller annat som man också vill komma åt utan att behöva öppna upp hela väskan (det ryms både en laptop och en iPad i facket, det är rätt rymligt).
Horizn Studios M5 Pro rekommenderas verkligen. Den är ganska dyr men det är också en kvalitetsväska. Dessutom med livstids garanti.