Senaste nytt

Vilken inriktning ska BusinessClass.se events ha?

Lite off topic, men det talades i några inlägg om vilken lobbyeffekt businessclass.se har. Jag vet att det finns företagsrepresentanter på siten, men har redaktionen/teamet någon uppfattning om hur pass mycket till exempel Eurobonus följer trådarna och eventuellt tar till sig synpunkter som förs fram? En fråga som jag vet diskuterats mycket är "hållbarheten" på 2 for 1 på Amex/Eurobonus. Det skulle vara kul att se om Amex (Eller om det är SAS som styr det) tar till sig och ändrar villkoren så att folk slutar att styra hållbarheten genom att sluta använda kortet ligger nära gränsen.

Har du läst detta? :)

BusinessClass: Känner du till BusinessClass.se eller vill du att jag snabbt presenterar oss?

Wassborn: Jag är inne nästan varje dag och följer EuroBonus diskussionerna. Jag har rätt bra koll. Vi använder BusinessClass.se som mätverktyg på våra kampanjer. Om ingen nämner en ny kampanj vet vi att kampanjen är iskall. Om diskussionerna är vilda vet vi att kampanjen är het. Vi får också feedback på detaljer vi missat eller exempelvis länkar som inte fungerar. Det är mycket värdefullt att få feedback från våra bästa kunder. Ni vet mer om våra produkter än vi själva gör ibland.

http://www.businessclass.se/artikla...ervjuar-martin-wassborn-pa-sas-eurobonus.html

Sedan är det ju inte så att saker och ting automatiskt ändras bara för att det framförts önskemål om det på sidan.

Om Amex ledning, som det är svårt att komma i kontakt med, visste att jag har en spend på 900 000 SEK per år, men väljer att lägga ca 750 000 SEK på annat kort för att inte uppnå den "privata" förmånen av en "2-4-1" för tidigt på året så vore det märkligt om de inte funderade en gång extra...

Om Amex ledning, som det är svårt att komma i kontakt med, visste att jag har en spend på 900 000 SEK per år, men väljer att lägga ca 750 000 SEK på annat kort för att inte uppnå den "privata" förmånen av en "2-4-1" för tidigt på året så vore det märkligt om de inte funderade en gång extra...

Jag har haft fortlöpande kontakt med Martin på SAS och det är saker på gång men det tar lång tid att ändra i avtalen. Nu har vi dock lämnat kärnfrågan kring våra events - starta en separat tråd för andra ämnen :)

Den intervjun med Eurobonus är ett utmärkt exempel på hur det som diskuteras på forumet kan komma till nytta både för leverantörerna och i slutändan för oss konsumenter. (Måste erkänna att jag glömt bort den artikeln/intervjun även om jag läste den med intresse när den publicerades).

(och sorry nu släpper även jag det ämnet) (Edit) :)

Är det inte så att forumet först och främst är en produkt av medlemmarna ( lurkers i viss mån). Om detta antagande är rätt så är det fullständigt rimligt att synpunkter på urvalsprocess till events etc uppkommer eftersom så väldigt många är engagerade och ofta nästintill fanatiska i sitt intresse. Det är därför mycket bra och klokt att ansvariga som Jacob och Martin engagerar sig och svarar så klokt som de gör i trådar som denna!

Tack för det!

Tock

Är det inte så att forumet först och främst är en produkt av medlemmarna ( lurkers i viss mån). Om detta antagande är rätt så är det fullständigt rimligt att synpunkter på urvalsprocess till events etc uppkommer eftersom så väldigt många är engagerade och ofta nästintill fanatiska i sitt intresse. Det är därför mycket bra och klokt att ansvariga som Jacob och Martin engagerar sig och svarar så klokt som de gör i trådar som denna!

Tack för det!

Tock

Huvudet på spiken. Det är användarna som utgör forumet, utan alla besökare vore siten inte mycket...
Dock, en enormt stor eloge till gänget som driver verksamheten!!

Givetvis är forumets redaktörer och moderatorer prioriterade vid medverkan oavsett status, det förutsätter jag att alla inser.

Då får Du nog förklara närmare - det skulle ju innebära att "vanliga" medlemmar i stort sett aldrig skulle komma i fråga när det bjuds till event med begränsat antal deltagare! (Alla inser väl att det är medlemmarna som gör forumet till vad det är!?)

Då får Du nog förklara närmare - det skulle ju innebära att "vanliga" medlemmar i stort sett aldrig skulle komma i fråga när det bjuds till event med begränsat antal deltagare! (Alla inser väl att det är medlemmarna som gör forumet till vad det är!?)

Missade du precis att Martin avsade sig sin plats och enbart Jacob skulle åka från teamet på BA-eventet, enbart för att fler skulle få möjlighet att testa på detta?
Lika klart som kranvatten är i Sverige är det väl att redaktionen ska ha förtur om de uppfyller kriterierna för att komma med på en resa. Mig veterligen jobbar de gratis och något måste de kunna få för det.

Likväl att det är medlemmarna som gör forumet till vad det är så är det teamet bakom bc.se som gör det möjligt att sidan finns över huvud taget.

Lika klart som kranvatten är i Sverige är det väl att redaktionen ska ha förtur om de uppfyller kriterierna för att komma med på en resa. Mig veterligen jobbar de gratis och något måste de kunna få för det.
Också värt att påpeka att BC.se är mer än bara ett forum. Exempelvis som i fallet med BA Dreamliner-eventet finns en förhoppning och önskemål från både oss och BA att det efter eventet ska komma ett ordentligt redaktionellt test på de nya produkterna, så att de som inte fick möjlighet att komma med (eller inte har intresse av att åka på events) får möjlighet att ta del av bilder och intryck.

För min del som ska åka till London är det alltså inte bara ett event utan lika mycket en jobbresa som kommer generera ett antal timmars arbete.

Toppen