En gång när framförvarande höll så hårt på sin rätt att fälla sin stol så att mina knän var i hans rygg (nu var detta economy) och vägrade visa hänsyn till att vi hade mat och liknande uppställt på bordet bakom.
Crew tillkallades av honom, jag berättade att jag inte har så många ställen att göra av mina ben, de sitter där de gör och jag är lång. Jag förklarade att jag får välja att ha mina ben i hans rygg, riskera att fälla någon i crew när de går förbi genom att ha benen i gången eller inkräkta på min grannes benutrymme.
Slutade med att jag och mitt resesällskap flyttades upp till Plus och personen som var helt hänsynslös var inte helt nöjd med det, men crew menade att hans klagomål nu blivit åtgärdat och han kunde fälla stolen hur mycket som helst.
Generellt är det ju bra att kunna fälla stolen, men jag tycker samtidigt inte att det är resenärens bakoms problem om det inte går. Det är ju flygbolagets. Så skicka klagomålen dit, istället för att hålla stenhårt på rätten på flyget och ta fighten med passageraren.