Jag har inte bett om din sympati. Att fälla sin stol är ingen rättighet, det är som någon påpekade innan en möjlighet. Det är flygbolaget som orsakar en situation där långa ben hamnar i din rygg, inte jag. Mina ben sitter där de gör, jag kan inte göra något med dem (och tro mig, jag hade gärna velat skruva av mina ben, att vara nära två meter lång är inte en fördel alla gånger). Är du inte nöjd med komforten i flygplanet så vänd dig till flygbolaget. Det är de som är ansvariga, det är de som har någon makt att göra något åt det. Det är sjukt finurligt av flygbolaget att göra komfortförsämringar så att resenärerna blir sura på varandra, istället för att bli arga på flygbolaget.
Som sagt, jag har full förståelse för att du vill luta din stol bakåt. Men är det så trångt att det inte går, så går det inte. Så enkelt är det. Det spelar ingen roll hur mycket du vill fälla sätet. Det är inte så att jag medvetet sitter och planerar hur jag ska förstöra din resa. Däremot så blir jag förbannad om du tar ut din irritation på mig. Tillkalla crew istället och be dem lösa situationen. Som de gjorde den där gången för min del. Men jag tänker inte ta initiativ till det, det är faktiskt inte mitt problem.
Jag tror säkerligen vi är alla fullt kapabla att läsa dimensionerna på SAS-säten. Dock kanske du kan berätta vilka plan på short och medium haul som har extra benutrymme i plus? Jag har gått bet på att hitta något där. Jag bokar (och betalade extra för innan jag blev guld) nödutgångsplatser så mycket det går när jag flyger GO. I plus försöker jag i högsta möjliga grad få längst fram men det går inte alltid. Och som vi alla vet så flyttar SAS runt folk lite som de känner för eller byter flygplan då och då.
Så som sagt, ta upp dina klagomål med SAS. Precis som du skulle gjort när folk inte blir avvisade i priokön eller när IFE inte fungerar, istället för att bråka med dina medresenärer.
Med det sagt får du tycka precis som du vill, det rör mig inte ryggen.