Ganska exakt samma här. Har fått 20K BP men inte mer i övrigt än ett mail (idag) om att kreditprövning ska ske. Processerna verkar gå lite i otakt.Min period började 1 november ansökte om kortet i söndags.
Nu är det 20000 kvalificerande poäng på EB kontot. Når upp till 300.000 i spend på tisdag så då kommer förhoppningsvis den andra vouchern att trilla in. Nice
ErikLi jag skickade PM till dig med lite info ang. SAS kortet. Fråga gärna om det är nåt mer du undrarFunderar på att gå tillbaka till Amex igen. För mig som inte haft amex på 6-7 år, är det då bjud in en vän kampanjen som är bäst för mig om jag vill skaffa elitkortet?
Men som jag förstår det så får man inte dom 20 000 eb poängen första året utan först när man betalar årsavgiften 2015. om man blir värvad... ( jag funderar på att bli värvad men inte om man inte får dom 20 000 bas poängen !
Då känns dom 15 000 poäng för 3500 sek sådär , eftersom jag byter status med dom 20 000 bas poängen.
Finns ingen textrad jag kan hitta som styrker att det skulle vara så - jag tror det är ett missförstånd.Fick vi någon klarhet i detta, försvinner 20 000 bas points första året om man blir värvad?