Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ett tillägg till min tidigare post. Har inte fått något annat ( typ mail eller så) än just de 20000 poängen insatta på EB-kontot. Annars radiotystnad.

Sas ändrar statusen på en gång man slår över i poängen, kortet kan ta 14 dagar innan du får fysiskt. Tills dess får du använda det digitala kortet. Tänk även på att statusen på boardingkortet är det som du hade när du bokade resan. Jag har hamnat i dispyt med framförallt fast track folk när jag precis bytt status.

Jag vet inte varför, men Elite-kortet finns inte i Norge. Däremot får man EB-Platinum utan avgift om man är Diamond...

Rent logiskt borde man ju få poängen när man betalt avgiften.

Håller hellt med, vad betalar man annars för! Dock så är denna skrivning i värva avtalet svårtolkad

"Vi förnyelse fr.o.m. den 1 januari 2015 får du 20 000 statusgrundade EuroBonus-poäng varje år, i samband med att du betalar din årsavgift. Dessa poäng är lika mycket värda som Baspoäng när det gäller att uppnå högre medlemsnivåer i SAS EuroBonus. Med din bonus på 20 000 statusgrundande poäng når du Silver-nivå direkt och får lättare att uppnå eller bibehålla Guld- eller Diamant-nivå. Redan på Silver-nivå kan du njuta av många extra förmåner. Observera att de statusgrundande poängen inte går att lösa in mot bonusresor eller andra varor och tjänster som ingår i EuroBonus-programmet"

Sas ändrar statusen på en gång man slår över i poängen, kortet kan ta 14 dagar innan du får fysiskt. Tills dess får du använda det digitala kortet. Tänk även på att statusen på boardingkortet är det som du hade när du bokade resan. Jag har hamnat i dispyt med framförallt fast track folk när jag precis bytt status.

Det digitala kortet? Vart finns information om detta?

När jag loggar in på SAS så har jag 52000 p och har gått över Guld-gränsen i diagrammet men har fortfarande EBS status...men det kanske bara är en tidsfråga.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen