Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Från #135

"Förmånen kan erhållas maximalt två gånger per år. Om två förmåner erhållits kan dessa inte nyttjas vid samma bokningstillfälle."

Undrar vad de menar med detta, kan man inte åka som familj, dvs 4 för 2?

Virrigt..
 

Thornado

Medlem
Från #135

"Förmånen kan erhållas maximalt två gånger per år. Om två förmåner erhållits kan dessa inte nyttjas vid samma bokningstillfälle."

Undrar vad de menar med detta, kan man inte åka som familj, dvs 4 för 2?

Virrigt..

Det betyder nog helt enkelt att du inte kan applicera två vouchers på samma bokning och bara betala 25% av poängkostnaden.

För övrigt så kan man väl ha upp till 4 aktiva vouchers vid samma tillfälle (om jag får två vouchers i år som är giltiga hela 2015 och sen spenderar jag 300k i januari 2015 så får jag ytterligare två).
 

nota bene

Medlem
S
Från #135

"Förmånen kan erhållas maximalt två gånger per år. Om två förmåner erhållits kan dessa inte nyttjas vid samma bokningstillfälle."

Undrar vad de menar med detta, kan man inte åka som familj, dvs 4 för 2?

Virrigt..
Skulle tippa att det går utmärkta, liksom att ringa och boka två resor samtidigt. Tror att det som avses är att man inte får applicera två vouchers på samma bokning i.e. 25% av kostnaden.
 

kexxcream

Medlem
Efter ett snabbt samtal till kundtjänst så var ansökan godkänd och 2a 2-4-1 voucher utfärdad, dock skulle det ta 2-3 arbetsdagar att få kortet och 7 arbetsdagar innan man kan boka en *A bonusresa. De godkände ansökan medan jag fick vänta i telefon så det är kanske inte någon dum idé att slå dem en signal om man vill ha kortet och vouchern lite snabbare.
 
Last edited:

kexxcream

Medlem
:S Jag har väntat i snart 3 veckor och allt jag fått är ett "det kommer ta 14 dagar..."

De öppnade upp portarna 31/10 så det har inte gått tre veckor ännu. I telefon så var det 14 arbetsdagar vilket är nästan tre veckor. Utöver detta så nämnde hon på kundtjänst att de har haft ett IT-haveri vilket kan ha fördröjt processen, troligt men inte nödvändigtvis hundra procent sanning.
 
De öppnade upp portarna 31/10 så det har inte gått tre veckor ännu. I telefon så var det 14 arbetsdagar vilket är nästan tre veckor. Utöver detta så nämnde hon på kundtjänst att de har haft ett IT-haveri vilket kan ha fördröjt processen, troligt men inte nödvändigtvis hundra procent sanning.
Helt rätt jag ansökte den 1/11
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen