Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Från #135

"Förmånen kan erhållas maximalt två gånger per år. Om två förmåner erhållits kan dessa inte nyttjas vid samma bokningstillfälle."

Undrar vad de menar med detta, kan man inte åka som familj, dvs 4 för 2?

Virrigt..

djacobsson skrev:Från #135"Förmånen kan erhållas maximalt två gånger per år. Om två förmåner erhållits kan dessa inte nyttjas vid samma bokningstillfälle."Undrar vad de menar med detta, kan man inte åka som familj, dvs 4 för 2?Virrigt..Klicka för att utvidga...

Det betyder nog helt enkelt att du inte kan applicera två vouchers på samma bokning och bara betala 25% av poängkostnaden.

För övrigt så kan man väl ha upp till 4 aktiva vouchers vid samma tillfälle (om jag får två vouchers i år som är giltiga hela 2015 och sen spenderar jag 300k i januari 2015 så får jag ytterligare två).

S

djacobsson skrev:Från #135"Förmånen kan erhållas maximalt två gånger per år. Om två förmåner erhållits kan dessa inte nyttjas vid samma bokningstillfälle."Undrar vad de menar med detta, kan man inte åka som familj, dvs 4 för 2?Virrigt..Klicka för att utvidga...
Skulle tippa att det går utmärkta, liksom att ringa och boka två resor samtidigt. Tror att det som avses är att man inte får applicera två vouchers på samma bokning i.e. 25% av kostnaden.

Efter ett snabbt samtal till kundtjänst så var ansökan godkänd och 2a 2-4-1 voucher utfärdad, dock skulle det ta 2-3 arbetsdagar att få kortet och 7 arbetsdagar innan man kan boka en *A bonusresa. De godkände ansökan medan jag fick vänta i telefon så det är kanske inte någon dum idé att slå dem en signal om man vill ha kortet och vouchern lite snabbare.

Christian Sternudd skrev::S Jag har väntat i snart 3 veckor och allt jag fått är ett "det kommer ta 14 dagar..."Klicka för att utvidga...

De öppnade upp portarna 31/10 så det har inte gått tre veckor ännu. I telefon så var det 14 arbetsdagar vilket är nästan tre veckor. Utöver detta så nämnde hon på kundtjänst att de har haft ett IT-haveri vilket kan ha fördröjt processen, troligt men inte nödvändigtvis hundra procent sanning.

kexxcream skrev:De öppnade upp portarna 31/10 så det har inte gått tre veckor ännu. I telefon så var det 14 arbetsdagar vilket är nästan tre veckor. Utöver detta så nämnde hon på kundtjänst att de har haft ett IT-haveri vilket kan ha fördröjt processen, troligt men inte nödvändigtvis hundra procent sanning.Klicka för att utvidga...
Helt rätt jag ansökte den 1/11

bossefin skrev:När jag loggar in på SAS så har jag 52000 p och har gått över Guld-gränsen i diagrammet men har fortfarande EBS status...men det kanske bara är en tidsfråga.Klicka för att utvidga...

Jag tror det var samma när jag gick från EBB till EBS. Jag löste det genom att ta bort appen och installera den på nytt!

Fick besked av kundtjänst idag att mitt kort kommer på måndag eller tisdag nästa vecka. Jag har tidigare inte varit AMEX-kund och ansökte den 1 november.

Jonas Larsson skrev:Fick besked av kundtjänst idag att mitt kort kommer på måndag eller tisdag nästa vecka. Jag har tidigare inte varit AMEX-kund och ansökte den 1 november.Klicka för att utvidga...
Har du fått papper att signera etc redan alltså? Jag har inte fått något annat än ett mail att det är på gång, samt 20k baspoäng på mitt konto.

Jonas Larsson skrev:Jag gjorde min ansökan med mobilt bankID. Min fru har dock fått skriva på ett papper som kom hemskickat.Klicka för att utvidga...

Nu är jag jätteförvirrad.. jag har ansökt om 3 AMEX kort bara på 6 månader, tog Gold först utan att fatta att jag borde ha eurobonus kortet, sen nu ansökt om Elite kortet.

Ingen gång har jag fått signera eller nått sånt...vart gjorde du din ansökan?

Jag gjorde min ansökan förra veckan men fick inte mailet (där det stod att det kunde ta 14 dagar etc).

När fick ni andra era 20k baspoäng?

Ska ut och flyga den 6:e december och om jag hinner få baspoängen går jag upp på EBG. Trevligt att kunna ta loungen direkt.

Om poängen kommer in men jag inte hinner få kortet antar jag att det ser det på datorn vid loungen ändå?

20K på kontot den 7 november, cirka 1 vecka efter ansökan. Fått min ansökan godkänd utan att använda mobilt bankid eller skriva på något papper. Ansökte direkt via hemsidan och efter ett par telefonsamtal så var ansökan godkänd. Man blir lite nyfiken över variationen för att hantera ansökningarna.

Mathias Olsson skrev:Jag gjorde min ansökan förra veckan men fick inte mailet (där det stod att det kunde ta 14 dagar etc).När fick ni andra era 20k baspoäng?Ska ut och flyga den 6:e december och om jag hinner få baspoängen går jag upp på EBG. Trevligt att kunna ta loungen direkt.Om poängen kommer in men jag inte hinner få kortet antar jag att det ser det på datorn vid loungen ändå?Klicka för att utvidga...

Eller i appen!

Har fått mitt men ej aktiverat. Hoppas på om jag gör det 1 december att det faller på rätt år. Rimligt resonemang eller kommer 20.000 poäng när årsavgiften debiteras?

Back