Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ringde precis kundtjänst hos Amex. Till mig angav de följande svar (som man som alltid ska ta med en nypa salt i enlighet med @agehall 's budord)
-De 20 000 statusgrundande poängen kan man få i år. Det ska inte finnas någon spärr att man inte kan få dem innan 1 januari 2015. (Edit: jag kollade inte om det är några speciella regler som gäller om man blir värvad)
-Spenden räknas över till det nya kortet, men man behöver ringa in och hojta till.
-Vouchern ska gälla hela 2015, även den redan intjänade.
-Redan intjänad voucher kan användas för hela star alliance.

Det känns som om det är tillträckligt många som fått samma svar för att jag blev övertygad och ansökte. Om ca 10 dagar ska det nya kortet ligga i brevlådan!

Last edited:
Amex ringde precis och meddelade att de har inga blanketter för att uppgradera från Premium till Elite utan det måste göras via hemsidan.
Exakt vad jag fick göra
Och när jag ringde går så fick jag veta att det absolut krävdes en speciell blankett för att spenden med säkerhet skulle följa med. Den kom idag, och skickades in med vändande post.

Snurrigt.

Japp, det är väl deras vanliga rabatt på 500 kronor som de gav på det gamla kortet.
Men alltid gött om man får rabatten igen så att säga. 500 är förvisso ingen förmögenhet, men hellre behålla dem än att ge dem till Amex :)

En kanske dum fråga, men kan man se årets spend på ett enkelt sätt på deras hemsida? Jag hittar bara beloppen ett par månader bakåt.

En kanske dum fråga, men kan man se årets spend på ett enkelt sätt på deras hemsida? Jag hittar bara beloppen ett par månader bakåt.
Om du klickar på länken med antal intjänade EuroBonus-poäng så kommer du till en sida där man på höger sida ska kunna se sin spend. Tyvärr verkar den funktionen ligga nere sedan några dagar tillbaka, iaf för mig. Enligt kundtjänst är detta någon de jobbar med.

Jag beställde mitt elitekort i tisdags över nätet. Nu har mina 20 000 poäng trillat in på kontot! Snabbt jobbat! :)

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    42 KB · Visningar: 290
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen