Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har årsavgift att betala i januari för vanliga kortet(som blir premium) och har 300 spend inom räckhåll. Betyder detta att jag kan be om en uppgradering till Elite redan nu, fortsätta att spendera, få en andra voucher när jag når 300 innan årsskiftet och sen få avgiften på 3500 i januari? Jag har redan bokat en resa under nästa år med den 2-4-1 jag redan fått.

Eller har jag fattat fel? :)

Ansöka om Elite, kom upp i 300K och sedan ring in för att be dem utfärda en 2a 2-4-1. Kostnad för Elite som jag har förstått det är 3500 kr innan 1/1 2015 och därefter 4000 kr.

Om ni hade behövt köpa något för 300K, hur skulle ni ha lagt upp det hela för maximal intjäning? Jag tänker på följande alternativ:

Alternativ 1:
Betala 300K med BA Visa och generera 30K i Avios och sedan betala den fakturan med Coop MC för att tjäna 60K hos EB.

Alternativ 2:
Betala 300K med Amex Elite och tjäna 60K hos EB samt trigga 2 st 2-4-1 vouchers direkt under 2015.

För mig låter 2-4-1 vouchers mer värda än 30K Avios, även om jag har förstått att Avios är bra att ha på dyra inrikesresor i USA. Problemet med 2st 2-4-1 vouchers är att du ska ha poängen också för att utnyttja dem, vilket tar en stund att generera.

Svårt val.

Amex ringde precis och meddelade att de har inga blanketter för att uppgradera från Premium till Elite utan det måste göras via hemsidan.

Jag har årsdag för nytt år 1a januari med SAS och jag har redan uppnått guld i år så jag vill ju såklart inte betala årsavgiften för Elite förrän tidigast i januari, - för att få de 20 000 på nästa kvalificeringsår.

Så, betyder detta alltså att det är kört för mig att få en andra 2-4-1 i år?

Såg på kontot att jag ligger över 300k sedan ett tag. Men som jag förstår det så ska de som redan har Elite inte göra någon ansökan. Så då får man ju hoppas på en voucher till snart...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen