Senaste nytt

Varför all hype kring Qatar Airways?

LarsCph

Medlem
Jeg tror det er rigtigt at de ikke reserverer til "hjemturen". Jeg har her i Oktober været CPH-DOH-MNL og retur. På turen CPH-DOH samt MNL-DOH oplevede jeg begge steder at rosé champagen var "udsolgt" umiddelbart efter start.
 

Rami

Medlem
Jag rekommenderar alla som blivit besvikna av dessa nedskärningar att skriva till Qatar via deras online formulär. 2 complaints redan inskickade!
Min nästa tur med QR är nästa helg och kommer återkoppla till er.

Tell us - Feedback
 

Voyageur

Medlem
Om jag ska addera en liten sumrering till gårdagens flight så är den hårda produkten top notch som alltid. Den mjuka delen och i det här fallet catering föll denna gång och den föll rejält för att vara "worlds 5 star airline". Rosebubbel slut innan takeoff och CC ber om ursäkt. Bubbel nr 2 slut 3-4 h in i flygningen. Rad 4, kött huvudrätt slut när förbetällning tas på marken, fick nöja mig med firren, som så klart var torr och trist då vi snackar torsk och uppvärmning. Till kaffet bad jag om en cointreau....slut. Fick dock ut de sista 2cl dropparna, hörde att personen bakom önskade samma dryck. Fick av nån ogenomtränglig anledning serverat både frukt och glass samtidigt av samme CC och soppan innan förrätt jag bett om dök aldrig upp. Visade sig senare att ingen fick den. Nitlott denna gång och visst har man krav men det här var inte riktigt bra alltså.
 

pep

Medlem
Enig. Presset på Business class er øget enormt med deres mange kampagner. Måske fokuserer vi for meget på champagne? Der er masser af gode alternativer. Og hvis man rejser bz for champagnens skyld og det ender med Jacquart kan man jo rejse economy istedet, spare 1-2000 usd og drikke den dèr istedet for. QR economy holder stadig høj klasse og viser ikke de samme svaghedtegn som QR-bz class her på det seneste. Svaghedstegnene er små men signifikante og flere. Men alt i alt er vi vist bare blevet lidt for forkælede med QR. Prøv economy en gang imellem hvis business skjorten strammer... :)
 

LarsCph

Medlem
Måske fokuserer vi for meget på champagne? Der er masser af gode alternativer. Og hvis man rejser bz for champagnens skyld og det ender med Jacquart kan man jo rejse economy istedet, spare 1-2000 usd og drikke den dèr istedet for.

Hehe.. Det er faktisk en god pointe - og du har ret der er masser af andet godt om bord. Jeg syntes bare som princip at man skal kunne servere det som står i menukortet. Og hvis det fast gælder at man ikke har (eller evt meget lidt af) visse af tingene på returrejsen kunne man jo bare skrive det i menu'en så gæsterne er klar over det.

Jeg synets stadig QR leverer et super fint produkt overordnet set. Og jeg har jo valgmuligheder til Manila - men har eksempelvis ikke lyst til at bytte til Emirates hvor der er én stol mere i hver række (og dermed mindre plads) på strækningen fra mellemøsten til Manila.
 

Voyageur

Medlem
Enig. Presset på Business class er øget enormt med deres mange kampagner. Måske fokuserer vi for meget på champagne? Der er masser af gode alternativer. Og hvis man rejser bz for champagnens skyld og det ender med Jacquart kan man jo rejse economy istedet, spare 1-2000 usd og drikke den dèr istedet for. QR economy holder stadig høj klasse og viser ikke de samme svaghedtegn som QR-bz class her på det seneste. Svaghedstegnene er små men signifikante og flere. Men alt i alt er vi vist bare blevet lidt for forkælede med QR. Prøv economy en gang imellem hvis business skjorten strammer... :)

Du har en poäng, men det blir den eviga diskussion om att jag har i slutändan köpt och betalat för en viss produkt och dess innehåll som inte överensstämt med verkligheten.

I mitt fall led jag inte enbart av att champagnen var slut. Maten jag önskade var slut, likören jag önskade var slut. Att samtliga 4 alternativ var slut blir i slutändan rätt sparsamt och tråkigt och sett till den "mjuka" delen av produkten fick jag långt ifrån vad jag önskat mig och betalat för.
Jämförelsen med QR economy haltar lite då det är två helt olika produkter, priser samt förutsättningar. Jag köper C för helheten, för flexibiliteten i resandet både på flygplats men också i luften med den hårda produkten, samt för att skämma bort mig själv med servicen ombord. Att som kund ombord välja saker av menyn som QR själv tryckt och valt att tillhandahålla, sedan visar sig inte stämma överens är bara dåligt. Detta påpekar också CC som tycker att det är tråkigt. Nåväl I-landsproblem.
 
  • Gilla
Reactions: pep

LarsCph

Medlem
Att som kund ombord välja saker av menyn som QR själv tryckt och valt att tillhandahålla, sedan visar sig inte stämma överens är bara dåligt. Detta påpekar också CC som tycker att det är tråkigt. Nåväl I-landsproblem.

Men det er spot on - også det jeg syntes er dårligt. Enten har man det som er i menu'en - eller også har man det ikke. Ja det er et I-landsproblem, men det er vel også en I-landsting at betale for at flyve på C-class?
 

Voyageur

Medlem
Jepp! Jag köper inte en bmw och får en saab levererad t.ex.
Säljer man en produkt och ett koncept inom ett område där folk dessutom ställer lite högre förväntnigar, får man nog också leverera....åtminstone det man själv skrivit i svart och vitt på meny kortet.

Sen känns det väldigt konstigt med påståendet att man lyckas numera fylla premiumkabinerna bra och då när pengarna som mest rullar in, börjar snåla med konceptet och drar in....?
 

Homer

Medlem
Champagne brukar jag inte dricka, sparar det tills det finns Krug.
Däremot så brukar portvinet ta slut ganska snabbt, 1974 Kopke Colheita det är grejer det.
 
Toppen