Senaste nytt

Varför all hype kring Qatar Airways?

Jag köpte ett par av de där till 50% ... :oops:
Det gör nog att jag kommer vara rätt nöjd hur som helst. Trist med det här med skumpan dock. Man bör kunna stryka (informera om) det man saknar i menyn.

Lite OT men ni som hänger i den här tråden bör kunna svara. Hinner man hänga i Al Krug-loungen om man har 2 h mellan landning och näst avgång? Flyger i business.

QR 168
Stockholm (ARN), Arlanda Airport Terminal:5
Thu, 29 Oct 2015 15:05
Doha (DOH), Hamad International Airport Thu, 29 Oct 2015 23:05
QR 970
Doha (DOH), Hamad International Airport
Fri, 30 Oct 2015 01:10
(...)

Men vänta ny det låter lite som en flygchef som ville ta betalt för att använda toaletten ombord eller att få stå plats på planet??? TOM eco resinärer undviker långflyg med plan och bolag utan IFE

Hvis jeg kunne spare blot 20 usd fravalgte jeg gerne IFE. "Intelligente mennesker keder sig aldrig" sagde min far, når jeg som barn sagde at jeg kedede mig...

Fritt internet på Qatar med skaplig hastighet så säljer jag min lägenhet och bosätter mig på ett flygplan :) och inrättat mitt kontor med en grym utsikt! ;)

Jag köpte ett par av de där till 50% ... :oops:
Det gör nog att jag kommer vara rätt nöjd hur som helst. Trist med det här med skumpan dock. Man bör kunna stryka (informera om) det man saknar i menyn.

Lite OT men ni som hänger i den här tråden bör kunna svara. Hinner man hänga i Al Krug-loungen om man har 2 h mellan landning och näst avgång? Flyger i business.

QR 168
Stockholm (ARN), Arlanda Airport Terminal:5
Thu, 29 Oct 2015 15:05
Doha (DOH), Hamad International Airport Thu, 29 Oct 2015 23:05
QR 970
Doha (DOH), Hamad International Airport
Fri, 30 Oct 2015 01:10
(...)

Ja då, har själv gjort samma sak. Hinner sitta en god timma om allt klaffar.

På QR168 just nu och Rose Champagnen är redan slut på marken. Meaursalt vinet är också slut. Ingen palate pleaser och inte heller har menyerna läder fodralet längre.

För att spä på QRs möjliga nedgång i servicenivå så har hustrun har precis gjort 4 legs med QR, CPH-DOH-MEL ToR i C. Matalternativet var slut både på CPH-DOH och på MEL-DOH och då satt fru acervin på 3A vid båda tillfällena. Jag har själv ca 10 longhauls med QR och alltid varit välförsedd med dryck och mat. Frågan är om QR har logistik problem i champagneförsörjningskedjan eller om det är besparingar på gång?

Toppen