Senaste nytt

Varför all hype kring Qatar Airways?

ImageUploadedByTapatalk1445625217.133058.jpg

ImageUploadedByTapatalk1445625240.149895.jpg

Det är detaljer man möts av när "fikat" är slut :)

@Anfield

• Gilla
Reactions: KNA
Nu fick jag in en Chateau margaux 2010 i alla fall. Inget bra år egentligen för Margaux men funkar. Att all champis är slut genomgående är fantastiskt efter 4 h in i en flygning. Älskar den hårda prdukten hos qatar än men eftersom det mjuka till 95% hänger på staff faller det på denna flygning hårt. OT 80% beläggning i C. Qatar lyckas bra med sales
Jag hade det ännu värre för 2 veckor sedan. Rosen också slut efter ett glas på marken. Den andra tog slut i höjd med Warzawa (kanske en timma in i flighten?)
Tror att dom inte reserverar för returresan. När jag flög hem i helgen så drack jag inget men det stod 3 backslick killar och krökade ganska hårt i baren tills dom tack och lov somnade.

Jag hade det ännu värre för 2 veckor sedan. Rosen också slut efter ett glas på marken. Den andra tog slut i höjd med Warzawa (kanske en timma in i flighten?)
Tror att dom inte reserverar för returresan. När jag flög hem i helgen så drack jag inget men det stod 3 backslick killar och krökade ganska hårt i baren tills dom tack och lov somnade.

Vilket som egentligen. Personalen bad om ursäkt i det första fallet djupt att rosen var slut och påpekade att detta måste bättras av qatar på rutten. Men hur svårt är det att ta med 1-2 flaskor extra bara för att safa? Att personal ber om ursäkt är en sak, att bli rekommenderad sömn och lite smått hyschad är något i särklass annat. Det finns jobb på ryanair med den attityden.

Kröka på flyg är ju lite charter, man kan väl ha lite champis och vinprovning med stil. Men att drickat tar slut direkt är trist för alla passagerare. Btw hörde åtminstone 2 andra som frågade om samma champis och blev besvikna.

Lite fin dricka genom hela registret, från öl till konjak det är en känsla jag kan rysa av bara jag tänker på det.. Sitter 30K feet upp ser solen och slappnar av det är en av dom bästa känslor man kan få!

Nu fick jag in en Chateau margaux 2010 i alla fall. Inget bra år egentligen för Margaux men funkar. Att all champis är slut genomgående är fantastiskt efter 4 h in i en flygning. Älskar den hårda prdukten hos qatar än men eftersom det mjuka till 95% hänger på staff faller det på denna flygning hårt. OT 80% beläggning i C. Qatar lyckas bra med sales
2010 ingen bra årgång för Margaux? Nu har jag iofs inte provat den eftersom den går loss på ca 10KSEK, även om jag skyller det på att den skall lagras en bra stund till ;-). Lustigt också att Parker rankar den som 99/100, men han är ju lite speciell. Men det är ju fler som ger den 100/100, 20/20 och 19/20 etc.

Dessutom verkar de flesta överens om att 2010 generellt är en bra årgång för Bordeaux, inte lika bra som 2009 och 2005, men mycket bra.

Men nu var jag väl dryg igen. Och det är ju inte en dygd.

Tjingeling.

P.S. Jag tycker Jaquard Mosaic är en rätt hyfsad skumpa i non Vintage, och de med årgångar är mycket bra. Men jag dricker säkert för mycket. Eller nåt.

Har nyligen kört en HKG t&r via Doha, varav tre ben var med Qatar. Nu är mina upplevelser i C nästan uteslutande baserade på Cathay och några regionala ben med Thai. Med den jämförelsen tycker jag att det varken är bu eller bä. Däremot att flyga via Doha kan man ha synpunkter på. Flyger man normal eco+ eller C, så känner jag att motivet är (140+140)*2 TP. Ut hade jag en nattflight med avgång från ARN runt 22.30. Vidare till HKG strax före 8, med ankomst strax före 21 i HKG. Under uppehållet i DOH var man i halvkoma under större delen av tiden. Hem flög jag från HKG 18.40, ankom DOH strax före 23, dvs, strax före 04.00 HK-tid. Befann mig återigen i halvkoma i DOH. Nattflight till ARN så vid ankomst var man pigg och alert. Så igen av de här varianterna var en tidtabellsmässig höjdare. I vår flyger jag ut runt 16 från ARN med ankomst runt 23, sedan blir det en nattflight vidare till HKG. Denna variant känns betydligt bättre. Så för min del blir kontentan att om jag hittar biljetter med bra pris C, då kan det vara värt att sitta halvt medvetslös 2 timmar i loungen. Annars föredrar jag ett kort hopp och sedan en längre flygning.

Toppen