Senaste nytt

Varför all hype kring Qatar Airways?

Är i Doha och i Qatars lounge just nu. Väntar på flighten hem till Stockholm. I fredags och idag serverar de Krug. Har spenderat 4 timmar tidigare idag i Cathays First Class Lounge, The Wing, i Hongkong. Där blev det en hel del Dom Perignon. Känner mig ganska mätt på champagne för tillfället...
Serveres der Dom Perignon i The Wing!? I så fald en meget glædelig nyhed! :)

Qatar Airways har jo så godt nok også hævet priserne synets jeg - vi skal til Bali næste år fra midt juli til start august på ferie. Der findes ingen business saver på udrejsen i juli, heller ikke +/- mange dage. Og hjemturen er også smådyr. Jeg har nu booket rejsen med AirFrance fra København til Paris til Singapore og videre til Denpasar derfra med Singapore Airlines for samlet 56k - altså 17k dkk billigere. Der er et ekstra stop, men man har en dejlig lang 12:30 timers tur i aften/natfly fra Paris til Singapore i AirFrance's nye business kabine så det går nok. Alt i en booking og under 2 timers connection i Paris og Singapore begge steder. Og nej det var ikke en promo-fare hos AirFrance, men der findes meget få pladser til den pris - jeg bookede 3 pax og nu er prisen på "vores afgang" cirka 20k DKK højere. Fare basis Z2LSDK, den kan ikke refunderes og ændringer 240 EUR per pax.

Hvad jeg har kunnet finde er der ikke meget galt med AirFrance's business class produkt. Og jeg glæder mig til at sammenligne efter 3 ture med Qatar Airways i år. Hvem ved - måske de serverer champagne ved gaten i Paris?

Skærmbillede 2015-09-22 kl. 13.06.07.png

Qatar Airways har hævet priserne... vi skal til Bali næste år ..... hjemturen er også smådyr.....
Man skal nok have is i maven, som Agehall siger...Eller rejs i positionering fra andre lande, hvor QR har stjernetilbud. F.eks. købte jeg en billig I-class fra CPH-HAN men da jeg bor i Vietnam måtte jeg købe en economy for at positionere mig i CPH. Herved fik jeg 2 ture til Danmark... Det som savnedes i economy blev reddet ved upgrades (med Q-credits). Air France ville være mit valg over QR hvis jeg havde råd! Nyd deres vine, oste, og andre sofistikationer

Man skal nok have is i maven, som Agehall siger...Eller rejs i positionering fra andre lande, hvor QR har stjernetilbud. F.eks. købte jeg en billig I-class fra CPH-HAN men da jeg bor i Vietnam måtte jeg købe en economy for at positionere mig i CPH. Herved fik jeg 2 ture til Danmark... Det som savnedes i economy blev reddet ved upgrades (med Q-credits). Air France ville være mit valg over QR hvis jeg havde råd! Nyd deres vine, oste, og andre sofistikationer

Ja - jeg ved det - men det er bare højsæson derude i Juli og tanken om 20 timers flyrejse i economy class er bare ikke rar.... Så vi bestilte og håber ikke jeg fortryder senere (læs: der kommer 2-4-1 i Juli hos Qatar Airways igen). Jeg forsøgte faktisk at opgradere min hustru som skal til Maldiverne i November med point, men hendes economy klasse er af en type som ikke kan opgraderes med point.

Jeg har fløjet AirFrance longhaul business class én gang fra Mauritius til Paris i 2014 - det var i den gamle 2-3-2 kabine i B300-777ER, men det var super fint alligevel med kun 2 rækker og perfekt at sidde på 3-sæderne i midten med sin 2 år gamle pige i mellem sig. Service, mad og vin var super. Den upgrade købte vi faktisk i lufthavnen umiddelbart før checkin til cirka dkk 3000 per person fra vores premium economy som vi havde købt på super tilbud - det var meget fint. Jeg glæder mig meget til deres nye fine kabine og forventeligt meget gode mad fra Paris.

Sett så fram emot QR flighten jag hade idag. Allt är above average om inte under. Service där saker glöms, slut på drycker/inventarier. Droppen över bägaren fick ändå bli efter 4h flight tid önskad påfyllning av champagne. Svaret blev kallt nej drycken slut. Rekommendation att sova istället. Ok.....tagit 2 glas vin, aldrig känt mig mer oönskad eller som påtänkt alkoholist kanske.....tack för den. Kan tillägga att rose champagnen tog slut i kabinen innan takeoff och ett glas. Qr sjunker och snabbt. Recension kommer

Nu fick jag in en Chateau margaux 2010 i alla fall. Inget bra år egentligen för Margaux men funkar. Att all champis är slut genomgående är fantastiskt efter 4 h in i en flygning. Älskar den hårda prdukten hos qatar än men eftersom det mjuka till 95% hänger på staff faller det på denna flygning hårt. OT 80% beläggning i C. Qatar lyckas bra med sales

Jaja. Hoppas på samma flyt som vi tidigare haft. Semester is da shit och hoppas att Maldiverna lever upp till våra förväntningar.

Toppen