Har nyligen kört en HKG t&r via Doha, varav tre ben var med Qatar. Nu är mina upplevelser i C nästan uteslutande baserade på Cathay och några regionala ben med Thai. Med den jämförelsen tycker jag att det varken är bu eller bä. Däremot att flyga via Doha kan man ha synpunkter på. Flyger man normal eco+ eller C, så känner jag att motivet är (140+140)*2 TP. Ut hade jag en nattflight med avgång från ARN runt 22.30. Vidare till HKG strax före 8, med ankomst strax före 21 i HKG. Under uppehållet i DOH var man i halvkoma under större delen av tiden. Hem flög jag från HKG 18.40, ankom DOH strax före 23, dvs, strax före 04.00 HK-tid. Befann mig återigen i halvkoma i DOH. Nattflight till ARN så vid ankomst var man pigg och alert. Så igen av de här varianterna var en tidtabellsmässig höjdare. I vår flyger jag ut runt 16 från ARN med ankomst runt 23, sedan blir det en nattflight vidare till HKG. Denna variant känns betydligt bättre. Så för min del blir kontentan att om jag hittar biljetter med bra pris C, då kan det vara värt att sitta halvt medvetslös 2 timmar i loungen. Annars föredrar jag ett kort hopp och sedan en längre flygning.