Senaste nytt

Varför all hype kring Qatar Airways?

Jeg istemmer ovenstående bekymringer om QRs forringelser i business class cabin. Har rejst med QR meget i de seneste år og har noteret et fald i service de seneste 3-4 måneder. Er det en bevidst ændring fra QR, eller en implikation af de mange nye rejsende i premium kabinerne som følge af de mange kampagner ?
 
Jeg istemmer ovenstående bekymringer om QRs forringelser i business class cabin. Har rejst med QR meget i de seneste år og har noteret et fald i service de seneste 3-4 måneder. Er det en bevidst ændring fra QR, eller en implikation af de mange nye rejsende i premium kabinerne som følge af de mange kampagner ?

Hoppas inte det för själva kombinationen är i så fall minst bisarr; oj! Vi börjar få fulla premium kabiner och tjänar mycket pengar på det....nu är det dags att sänka nivån när pengarna börjat rulla in......
 
Hoppas inte det för själva kombinationen är i så fall minst bisarr; oj! Vi börjar få fulla premium kabiner och tjänar mycket pengar på det....nu är det dags att sänka nivån när pengarna börjat rulla in......
Poängen var väl snarare att de har sålt en massa biljetter till kampanjpriser, och kanske snålar in av den anledningen.
 
ARN-DOH förra veckan: Ingen roséskumpa.
DOH-SGN i fredags: Gott om den.

Det här med att det är bättre stockat i skafferiet ut från DOH än på hemvägen verkar överraskande nog stämma?
 
  • Gilla
Reactions: pep
Poängen var väl snarare att de har sålt en massa biljetter till kampanjpriser, och kanske snålar in av den anledningen.

Skulle i så fall i min mening vara ett ännu bisarrare snedtramp. Vi har kampanjpriser för att promota vår fantastiska produkt, men nu när folk bokat oss mer och mer tar vi bort det vi lovat och sänker ribban. Inget sunt förnuft alls i att sälj en produkt för ett icke hållbart pris för att sedan börja snåla in.
 
  • Gilla
Reactions: doc
Så, fyra nya legs avklarade med lille QR och budskapet är tydligt. Antingen har vi inte alls rosa skumpa eller så har vi en flaska som tr slut innan take off. Personal som ber om ursäkt och vet att klagomålen tydligen blivit ganska många på just detta. Iställer erbjuds Krug lite diskret som ursäkt, så kan man ju också spara pengar.

En annan otrevlig detalj är att man får känslan att även matsidan snålas det med nu för tiden. På samtliga 4 ben har något eller flera alternativ varit slut vid förbeställning. Ska tilläggas att jag som mest suttit på rad 3-5 i C. Mycket är fortfarande fantastiskt med produkten men synd med dessa små skavanker.
 
Toppen