Senaste nytt

Varför all hype kring Qatar Airways?

Ni som har kommande flygningar med Qatar, rapportera gärna om era erfarenheter oavsett bra eller dåliga. Vi är nog ganska många som passat på att bokat businessbiljetter i dom olika kampanjerna, har själv ett par stycken i början av nästa år så all info är intressant. Jag hade faktiskt planer på att boka ytterligare en men tvekar pga. dom senaste rapporterna.

Flög precis CPH-DOH-MLE ToR i business och på 1:a benet tog Rosé champagnen slut direkt (Fanns bara 1 glas över från DOH då troligen) samt Porten efter ett litet glas. 100% beläggning. 2:a benet DOH-MLE har jag ingen aning om dryck och mat för då slocknade vi direkt då det var en nattflygning men beläggningen var 100%. Returen MLE-DOH Fanns ingen kyld champagne och en maträtt tog slut efter rad 1 av 3, nästan fullt här med bara 1 tom plats. Sista flighten var riktigt bra, allt fanns att tillgå och servicen var klanderfri. Även här 100% beläggning.

Allt som allt är det faktiskt rätt bra trots att det inte alltid är 100% överallt.

Flög precis CPH-DOH-MLE ToR i business och på 1:a benet tog Rosé champagnen slut direkt (Fanns bara 1 glas över från DOH då troligen) samt Porten efter ett litet glas. 100% beläggning. 2:a benet DOH-MLE har jag ingen aning om dryck och mat för då slocknade vi direkt då det var en nattflygning men beläggningen var 100%. Returen MLE-DOH Fanns ingen kyld champagne och en maträtt tog slut efter rad 1 av 3, nästan fullt här med bara 1 tom plats. Sista flighten var riktigt bra, allt fanns att tillgå och servicen var klanderfri. Även här 100% beläggning.
Tur det avslutades med klass!

Jag flög senast 2 ben med Qatar i Augusti. Var ganska missnöjd då - champagnen var slut en halvtimme (!) från Doha (mot Stockholm). När jag flög i Juni var det också något liknande problem.

Jag antar att Emiren av Qatar har börjar strypa pengaflödet till sitt leksaksflygbolag. Olja är ju nationens främsta inkomstkälla och oljepriset har kollapsat. En gissning är att det här är de första synliga konsekvenserna. Eller så är det bara sedvanlig inkompetens.

Har en Asien-resa med dem igen om två veckor, hoppas verkligen på bättring.

Last edited:
Ja madforringelsen er tydelig. Sidst var der ingen frokost på business class DOH-CPH på QR 159 (business class!) ! Vi afgik Søndag, 6 Sep 2015 08:20 fra Doha og landede i CPH 13:50. Vi var godt sultne ved ankomst!

Jösses... det låter ju som hela flygbolaget har kollapsat senaste månaderna. Helt otroligt... jag kommer flyga DOH-ARN på tisdag... antar jag ska sätta förväntningarna rätt så lågt...

Inga kommentarer från @Qatar Airways Expert ? De är ju iaf inne och läser efter jag taggade dem för en vecka sen, men de väljer ju tydligen att inte svara.

Jösses... det låter ju som hela flygbolaget har kollapsat senaste månaderna. Helt otroligt... jag kommer flyga DOH-ARN på tisdag... antar jag ska sätta förväntningarna rätt så lågt....
Der var dog morgenmad og masser af bobbel. Men på den tid af dagen havde jeg spist morgenmad på hotellet og havde håbet på frokost. De henviste til "light dishes on demand", men de er kedelige slet ikke på niveau med frokost og udgør snarere små (omend varme) snacks. Jeg ville så gerne have haft lam, kylling, okse eller gris, men det var der ikke på denne tur. I øvrigt har jeg aldrig set gris på menuen hverken på TK, EK, QR eller Gulf Air. Inshallah....

Toppen