Senaste nytt

Varför all hype kring Qatar Airways?

Sitter och kollar bonusresor inför nästa sommar på DOH-LHR-(ARN). Tyvärr släpper de inga bonusplatser på A380, så valen står antingen mellan gamla First på A330-200 via LHR eller Business på B787 direkt till Arlanda.
Borde inte Qatar ha fått två nya A380s tills nästa sommar(?). Om det är så borde det finns en liten chans på att någon av London turerna uppgraderas till en A380.

Noterar att tystnaden från Qatar Airways representant är ganska massiv. :/

Detta samtidigt som businessclass.se under sin nya ledning genomför en kampanj med QR som är en "kjempesuccess".

Jag avråder inte från att boka Qatar-flighter, men vi bör justera ned förväntningarna ganska rejält. Den servicenivå de haft de senaste åren är tydligen inte något de tänkt fortsätta med. Det var nog bara ett marknadsföringsverktyg.

Last edited:
@Jones har rätt - de har bytt ut Taittinger rosé. image.jpg image.jpg

Jag vaknade på Oryx Rotana i morse och åt krugfrukost i Al Mourjan-loungen. Den är verkligen riktigt fin!

Nyfiken vad du baserar detta på? Vid en snabb sökning så finns det tillgänglighet till både Paris och Bangkok. Har sett London tidigare. Eller menar du att dom har strypt specifikt London nyligen?
Var sökte du någonstans? När jag söker via BA's hemsida för slutet av Juni så hittar jag inga platser på A380.

Var sökte du någonstans? När jag söker via BA's hemsida för slutet av Juni så hittar jag inga platser på A380.
Kollade bara random datum med KVS, BA och Qantas. Kan ju vara att det helt enkelt inte finns i Juni till London, det betyder ju inte att dom inte släpper platser? Nog med OT :)

Toppen