Senaste nytt

Varför all hype kring Qatar Airways?

Niveau'et er stadig højt, specielt kan jeg godt lide B777 og A380 mens jeg pludselig føler at B787 er en lille kabine og sædet i business føles langt mindre end for de andre flytyper.

Jeg syntes jo B787 kabinen er at foretrække ift B777 - jeg kan godt lide at den er "lille". Til gengæld må jeg erkende at jeg ikke helt køber de "smarte" gadgets som vinduerne der regueres elektrisk og toiletterne som har flush hvor man bare skal vifte hånden foran knappen. Måske jeg er dummere end gennemsnittet men har præsteret at flushe men jeg sad på det. Det samme skete for min datter på 3,5 år et par gange og for et barn på den alder er det tæt på traumatiserende at opleve :)

Ellers syntes jeg sæder og indretning er god. I B777 skal man stadig hoppe over sin medpassager hvis man sidder ved vinduet. Og så syntes jeg altså det passer at man får knap så tørre øjne på B787.

Baren i A380 er fantastisk, men der mangler lidt atmosfære, f.eks. barstole eller musikunderlægning? First i A380 er sikkert verdens 8nde vidunder, men F-kabinen synes lille og mørk? Måske er jeg bare jealous...

Jeg har ikke prøvet den endnu. Men absolut lidt barstole og musik ville være ret cool....

Måske var jeg lidt uheldig med maden på denne tur, da der hverken var varme fiskeretter eller lammeretter som er mine favoritter. Der var kold laks, men det får jo ikke klokkerne til at ringe...Kun 3 slags øl på business, forrige gang var der fire. De 11 forskellige théer er alle lavet fra teabags så det har ikke megen interesse da vandet ikke koges med thébladene som det skal...Ingen ostebord eller oliven på HAN-BKK. Pol Roger champagnen er afløst af Taittinger rose som er yngre, men extremt go efter min smag

Hm - ja det lyder altså ikke super. Hvad champagnen angår så syntes jeg faktisk bedre om Tattinger Rose end Pol Roger :)

Idag fick jag besked om att man bytt ut sina 330-200 mot 787-8 på DOH - HKT båda vägarna på vinterresan med farfar i januari. Helt klart ett uppköp.

Tydligen redan i höst också! Flyger sen oktober och har 787 hela vägen arn-doh-hkt. Qr a330 är fortfarande bra men ingenstans i närheten av 787 eller a380.

• Gilla
Reactions: doc
Foljande konversation med min sambo sist vi landade pa Kastrup med Qatar.
Samboflying: Jag tycker nog inte Qatar ar sa bra…
Flying: Nahe, vada hjartat!?!
Samboflying: Servicen ar dalig och dessutom fick var son ingen present!!!
Flying: Tycker du inte han har tillrackligt med spongebob ryggsackar?
Samboflying: Spelar ingen roll! Dessutom fick jag paminna flygvardinnan om min juice och tvn gar inte att justera.
Flying: Ojda, tycker du inte att du overreagerar lite nu?
Samboflying; Na, brukar vara mycket battre nar vi flyger till Hong Kong
(Vi har haft formanen att flyga Cathay Pacific First en handfull ganger det senaste aret)
Flying: I rest my case…
Ett klassiskt fall av fist class syndrome eller ej later jag vara osagt.. Min poang ar att beroende pa referensramar sa kan det mesta framsta som mediokert. Vad konversationen efter att ha landat med Delta pa Kastrup for nagon vecka sedan (efter en resa med Air France First till US) handlade om lamnar jag till Er fantasi.

Samboflying: Spelar ingen roll! Dessutom fick jag paminna flygvardinnan om min juice och tvn gar inte att justera.

Hahaha... Da vi fløj retur fra Bali til København i sommers ændrede jeg min datters meal preference til "standard". Mest fordi child meal på business class mest af alt lignede economy, med kedelig juice, en masse slik osv. Hun er 3,5 år og syntes den voksne servering var super - med det udvalg der findes på Qatar Airways' menu er der ingen grund til at vælge en børne menu! Og så har de alkoholfri "champagne".

Vi var meget tilfredse med vores rejse t/r med Qatar Airways i sommers. Klagepunkterne var i stil med "de var ikke mere hvid Champagne efter takeoff fra Denpasar, kun rosé". Nuvel så mener jeg nu også at de bør levere det de sælger og hvis man har to slags Champagne og pyjamas - så har man det. Eller også har man det ikke. Det dér enten/eller har de ikke helt styr på.

Min datter behøver ingen gave, bare hun får lov at sidde ved vindue så er hun glad. Nå ja, og så elsker hun at flyve - så det i sig selv er en gave! Jeg er vel egentlig helst fri for at fly selskabet giver mit

Vi skal til Bali igen i 2016 og har købt billetter hos Air France denne gang. De har en meget fin connection fra Paris til Singapore på 12 timer - så på trods af et ekstra skift tror jeg det er det rigtige. Desuden har Air France deres nye business kabine Paris til Singapore med 1-2-1 seating i den 777-300ER de flyver med - som ser rigtig godt ud, og til at mindst matche Qatar Airways. Og så er der noget med at Qatar Airways har hævet prisen, det var faktisk meget billigere med Air France til Bali - specielt hvis man skal rejse i juli.

Hahaha... Da vi fløj retur fra Bali til København i sommers ændrede jeg min datters meal preference til "standard". Mest fordi child meal på business class mest af alt lignede economy, med kedelig juice, en masse slik osv. Hun er 3,5 år og syntes den voksne servering var super - med det udvalg der findes på Qatar Airways' menu er der ingen grund til at vælge en børne menu! Og så har de alkoholfri "champagne".

Vi var meget tilfredse med vores rejse t/r med Qatar Airways i sommers. Klagepunkterne var i stil med "de var ikke mere hvid Champagne efter takeoff fra Denpasar, kun rosé". Nuvel så mener jeg nu også at de bør levere det de sælger og hvis man har to slags Champagne og pyjamas - så har man det. Eller også har man det ikke. Det dér enten/eller har de ikke helt styr på.

Min datter behøver ingen gave, bare hun får lov at sidde ved vindue så er hun glad. Nå ja, og så elsker hun at flyve - så det i sig selv er en gave! Jeg er vel egentlig helst fri for at fly selskabet giver mit

Vi skal til Bali igen i 2016 og har købt billetter hos Air France denne gang. De har en meget fin connection fra Paris til Singapore på 12 timer - så på trods af et ekstra skift tror jeg det er det rigtige. Desuden har Air France deres nye business kabine Paris til Singapore med 1-2-1 seating i den 777-300ER de flyver med - som ser rigtig godt ud, og til at mindst matche Qatar Airways. Og så er der noget med at Qatar Airways har hævet prisen, det var faktisk meget billigere med Air France til Bali - specielt hvis man skal rejse i juli.

Har sjalv endast flugit (en gang) Air France First nya config sa kan inte yttra mig om business kabinen mer an den “obligatoriska walk of shame” jag gjode och det sag bra ut. Kanske val privat om man reser som familj.
Och kan bara saga lucky you!!! Var son (lite over tva nu) gillar att springa sjalv!!!!!

Havde en vidunderlig tur CPH til HAN. Sidst ratede jeg 7 af 10, men denne gang må jeg give QR 10 ud af 10! Kun loungen i CPH var en smule skuffende da de efter 4 måneder endnu ikke har fået klimaanlægget til at fungere. Jeg sendte flg. til SKYTRAX :

CPH-DOH-BKK-HAN on B787, A380, and B777-300 respectively. Travelled 19-20 September 2015. All aircrafts extremely well maintained. All flights on time. Excellent service on all legs despite business class were full in all cases. FA’s extremely professional, kind, fit, energetic, and caring, keeping the passengers in focus throughout. Food plenty and creatively cooked, some of the best I have ever had in my entire life. Even a Danish traditional dish of grilled haddock (Melanogrammus aeglefinus) was made in a sophisticated, tasty way which I initially thought could not work, but QR proved me wrong as it was extremely delicious. My previous trip I rated only 7 out of 10 due to some faults and food and drink limitations. This trip was completely different and as close to perfect as it can be. Thus I have to rate it to the maximum, 10 of 10! Lounge in Doha (Al Mourjan) is very good despite I do not prefer these huge lounges (like factories). In BKK I used the Cathay Airways Lounge which is simple and small but the lack of choices is not felt as food and drinks are well selected and light. Odd sized luggage arrived well in Hanoi and my luggage came out quickly. Excellent airline, everything functioned to perfection this time.

Til orientering havde de 6 (seks!) champagner i loungen Al Mourjan i baren. Vinderen var efter sigende Laurent Perrier rose, der slår deres Taittinger (rose), Krug, Gule enke, og andre hvide champagner.

Flying: Ojda, tycker du inte att du overreagerar lite nu?
Samboflying; Na, brukar vara mycket battre nar vi flyger till Hong Kong
(Vi har haft formanen att flyga Cathay Pacific First en handfull ganger det senaste aret)
Flying: I rest my case…
Ett klassiskt fall av fist class syndrome eller ej later jag vara osagt.. Min poang ar att beroende pa referensramar sa kan det mesta framsta som mediokert. Vad konversationen efter att ha landat med Delta pa Kastrup for nagon vecka sedan (efter en resa med Air France First till US) handlade om lamnar jag till Er fantasi.
När jag och Fru Spritfet åkte ARN-DOH-CPT i Business var DOH-CPT rutten ny och trafikerades med A330 de första veckorna. Efter ARN-DOH med 787 och besök i Al Mourjan var A330 inte riktigt på samma nivå. Efter touch down i CPT brister Fru Sprifet ut: "Så här behöver vi väl inte flyga igen?".
På hemresan var det 787 hela vägen och annat ljud i skällan :)

Toppen