Senaste nytt

Varför all hype kring Qatar Airways?

Ingen sprit i loungen i Doha och uppmaning innan landning om att ramadan pågår - undvik att äta på allmän plats dagtid.

Qatar hade sönder min Rimowa påväg till Tokyo. Följer med intresse utvecklingen och är nyfiken på svarstid och hur bolaget tar ägarskap kring problemet för att hitta lösning.
Hur har det gått med väskan?
 
Det gaar rigtig godt for QR business class, kabinerne er fyldte, men selv om man skulle tro at nu falder serviceniveauet, ligger servicen og anmeldelserne stadig i top (ikke bare mine personlige observationer): se e.g. Qatar Airways Customer Reviews | SKYTRAX - de ligger mellem 8-10 stjerner ud af 10 hvergang!
Flög Arlanda-Islamabad förra veckan och noterade att det var helt fullt i Business på sträckan ARN-DOH - det har jag aldrig sett förr. Samma på tillbakavägen. Qatar Airways har nog varit framgångsrika i sina 2-for-1 kampanjer. Dessutom 40% kvinnor i Business. Också en nyhet. Däremot var det bara halvfullt DOH-ISB - den brukar vara helt full. Lite uppochnedvända världen såhär i semestertider. Qatar levererade igen. Jag har visserligen blivit lite van vid maten och är väl inte riktigt lika entusiastisk längre men servicen var väldigt bra som vanligt. Sen fick jag en glad överraskning påväg tillbaka ISB-DOH. A330-300 hade fully flat seat och sätesfigurationen 1-2-1. Det brukar annars i bästa fall vara de där sätena där man tror man ska glida ner på golvet och synen av en ordentlig fully flat gjorde mig löjligt lycklig kl 03.50 på morgonen.
 
.......Jag har visserligen blivit lite van vid maten och är väl inte riktigt lika entusiastisk längre men servicen var väldigt bra som vanligt......
Netop! Produktet er saa forudsigeligt at det tenderer til at bliver kedeligt ved mange gentagelser. Især maden bliver hurtig ensformig og man savner lidt eventyr og afveksling. De facto er QR meget konservativ mht. farver, mad, og drikke. Derfor bør du take PIA engang imellem i stedet for - for at mærke at du stadig lever i den virkelige verden.. :)
 
Flög Arlanda-Islamabad förra veckan och noterade att det var helt fullt i Business på sträckan ARN-DOH - det har jag aldrig sett förr. Samma på tillbakavägen. Qatar Airways har nog varit framgångsrika i sina 2-for-1 kampanjer. Dessutom 40% kvinnor i Business. Också en nyhet. Däremot var det bara halvfullt DOH-ISB - den brukar vara helt full. Lite uppochnedvända världen såhär i semestertider. Qatar levererade igen. Jag har visserligen blivit lite van vid maten och är väl inte riktigt lika entusiastisk längre men servicen var väldigt bra som vanligt. Sen fick jag en glad överraskning påväg tillbaka ISB-DOH. A330-300 hade fully flat seat och sätesfigurationen 1-2-1. Det brukar annars i bästa fall vara de där sätena där man tror man ska glida ner på golvet och synen av en ordentlig fully flat gjorde mig löjligt lycklig kl 03.50 på morgonen.

På mitt flyg förra veckan var vi 5 personer i Business, så det går stadigt upp och ner än ;)
 
Tilbage til Topic: ...en dejlig ting ved QRs Privilege Club er at man kan opgradere online lang tid i forvejen og få tidligt svar. Men endnu bedre er, at man kan opgrade fra hvilken som helst lousy monkey ticket måske endda fundet i et "rea" worldoffer. De allerbilligste discountbilletter er klasse O. De kan opgraderes uden problemer mod Qmiles eller Qcredits. Tænk, hvis man kunne det samme med M&M...
 
Tilbage til Topic: ...en dejlig ting ved QRs Privilege Club er at man kan opgradere online lang tid i forvejen og få tidligt svar. Men endnu bedre er, at man kan opgrade fra hvilken som helst lousy monkey ticket måske endda fundet i et "rea" worldoffer. De allerbilligste discountbilletter er klasse O. De kan opgraderes uden problemer mod Qmiles eller Qcredits. Tænk, hvis man kunne det samme med M&M...
Det är bara de 2-3 lägsta buckets med M&M som inte kan uppgraderas.
 
Derfor bør du take PIA engang imellem i stedet for - for at mærke at du stadig lever i den virkelige verden.. :)

Nu tycker jag du är lite elak när du rekommenderar PIA till någon resenär. Det bolaget vill jag bara rekommendera till mina värsta ovänner... Skämt åsido, jag förstår vad du menar.
 
Nu tycker jag du är lite elak när du rekommenderar PIA till någon resenär. Det bolaget vill jag bara rekommendera till mina värsta ovänner... Skämt åsido, jag förstår vad du menar.
OT: Jeg tør næsten ikke sige det, men jeg er vild med PIA. Jeg medlem af deres FFP og har fået masser af extra bagage og opgraderinger for miles. De svarer omgående på email forespørgsler.Rejste 3 gange BKK-CPH retur og havde vidunderlige, fuldt betalt STPCs i Islamabad og Karachi, hvor jeg købte vildt ind (især lædervarer). Med de lange stopovers i Pakistan undgik jeg jetlag og fik masser af eventyr. Mærk livet!
 
OT: Jeg tør næsten ikke sige det, men jeg er vild med PIA. Jeg medlem af deres FFP og har fået masser af extra bagage og opgraderinger for miles. De svarer omgående på email forespørgsler.Rejste 3 gange BKK-CPH retur og havde vidunderlige, fuldt betalt STPCs i Islamabad og Karachi, hvor jeg købte vildt ind (især lædervarer). Med de lange stopovers i Pakistan undgik jeg jetlag og fik masser af eventyr. Mærk livet!
Jag älskar dig och din livsfilosofi. I nästa liv önskar jag få modet att köra stopovers i Pakistan.
 
OT: Jeg tør næsten ikke sige det, men jeg er vild med PIA. Jeg medlem af deres FFP og har fået masser af extra bagage og opgraderinger for miles. De svarer omgående på email forespørgsler.Rejste 3 gange BKK-CPH retur og havde vidunderlige, fuldt betalt STPCs i Islamabad og Karachi, hvor jeg købte vildt ind (især lædervarer). Med de lange stopovers i Pakistan undgik jeg jetlag og fik masser af eventyr. Mærk livet!

Du måste ha gjort mycket rätt i ditt förra liv för turen och förälskelsen i PIA. Den som vågar på en MR via Islamabad förtjänar allt gott! PIA-du är något av en hjälte i mina ögon ;)
 
Toppen