Senaste nytt

Varför all hype kring Qatar Airways?

OT (fortsat): Ja, det er eventyret. Paa alle mine ture var jeg vist den eneste vesterlænding. Jeg har haft mange oplevelser ved at gå mod strømmen (man er vel lidt rebel - som når man ser @Homer's billede ). Der blev bedt til Allah med fuld TV skærm så man kunne følge med i bønnerne på arabisk inden hver take-off. Meget exotisk. Der lugter lidt af ged i kabinen. Nogle havde dåser med mad med som de åbnede med medbragt dåseåbner fra sædet.Man får masser af mad og sodavand i economy hældt i glas. I business får man endog hele halvanden liters flasker udleveret ad libitum! God mad med masser af karry og mutton og youghurt. FAs vil gerne i kontakt og udveksler gerne telefonnumre/email. Minder måske lidt om Egypt Air i gamle dage. Nogle gange ændres routing, men det giver jo lidt extra excitement..og nogle gange ved man ikke om man skal skifte fly eller blive i det samme. F.eks. var ISL-CPH pludselig med et ekstra stop i Karachi. Men hvad gør det når man sidder på business i 1A, har betalt en slik for business, og kan fylde sig med sodavand til man dårligt kan stå på benene...Og kom afsted med 70 kg indchecket bagage fra BKK uden det mindste kny. Livet er en gave :cool: Og @Dr. Miles. Jeg glemte at nævne de glimrende, veltillavede sorte teer der skænkes. Ikke noget med teabags her, men lavet på kogende vand. Utroligt velsmagende. Jeg drak det som var det champagne...

Last edited:
Back to topic:
Rejste igaar med QR HAN-BKK-DOH-CPH på business. Alle 3 fly til tiden. Kvaliteten er høj men er klart faldet på catering: Nu kun 2 champagner på business og den eneste hvide er Jacquart der også er den de serverer i economy. Maden er blevet temmelig beskeden. F.eks er der ingen frokost QR159 fra DOH til CPH. Flyet lander klokken 13:50, og der savnes virkelig en frokost, da der forud kun blev serveret morgenmad.
I DOH havde jeg Oryx Rotana hotellet som STPC. Imigrationen ved landing tog urimelig lang tid trods Al Maha service. På transit hotellet indgår nu ikke længere mad og drikke. Niveauet for QR er faldet en smule. Men revenue må være høj, f.eks. var QR833 fra BKK til DOH helt fuld (48 sæder på A380) i business.

Det låter ju som jag ska sänka förväntningarna inför min förata flygning med Qatar ( blir i first bkk-doh a380 ) man får väl vara tacksam om det blir träbänk och vatten ;)

Back to topic:
Rejste igaar med QR HAN-BKK-DOH-CPH på business. Alle 3 fly til tiden. Kvaliteten er høj men er klart faldet på catering: Nu kun 2 champagner på business og den eneste hvide er Jacquart der også er den de serverer i economy. Maden er blevet temmelig beskeden. F.eks er der ingen frokost QR159 fra DOH til CPH. Flyet lander klokken 13:50, og der savnes virkelig en frokost, da der forud kun blev serveret morgenmad.

Hmm - ja det lyder lidt småt egentlig. Specielt i forhold til manglende frokost - det var da helt oplagt. De har sikkert en eller anden halv-dårlig undskyldning hvis du skriver og spørger. Som da jeg spurgte om hvorfor der ikke var pyjamas på 9 timers turen fra Bali til Doha med afgang klokken 19 Bali tid - hvor svaret var at flyet ankom før midnat Doha tid og derfor ikke var et natfly - som er kravet hvis der skal være pyjamas.. Hmm..

Jeg har aldrig oplevet at de havde mere en 2 slags champagne (brut + rose).

Niveau'et er stadig højt, specielt kan jeg godt lide B777 og A380 mens jeg pludselig føler at B787 er en lille kabine og sædet i business føles langt mindre end for de andre flytyper. Baren i A380 er fantastisk, men der mangler lidt atmosfære, f.eks. barstole eller musikunderlægning? First i A380 er sikkert verdens 8nde vidunder, men F-kabinen synes lille og mørk? Måske er jeg bare jealous...
Måske var jeg lidt uheldig med maden på denne tur, da der hverken var varme fiskeretter eller lammeretter som er mine favoritter. Der var kold laks, men det får jo ikke klokkerne til at ringe...Kun 3 slags øl på business, forrige gang var der fire. De 11 forskellige théer er alle lavet fra teabags så det har ikke megen interesse da vandet ikke koges med thébladene som det skal...Ingen ostebord eller oliven på HAN-BKK. Pol Roger champagnen er afløst af Taittinger rose som er yngre, men extremt go efter min smag

Toppen