Senaste nytt

Varför all hype kring Qatar Airways?

Varför all hype kring qatar?

Jo, dom är bäst! :) Tycker det är de bästa flygbolaget. Alltid trevlig personal och konstigt nog alltid trevliga medresenärer. Åkt runt 10-15 gånger med dom.

Ingen sprit i loungen i Doha och uppmaning innan landning om att ramadan pågår - undvik att äta på allmän plats dagtid.

Qatar hade sönder min Rimowa påväg till Tokyo. Följer med intresse utvecklingen och är nyfiken på svarstid och hur bolaget tar ägarskap kring problemet för att hitta lösning.

Har blivit pavisad att presentera kalla och fakta vid pastaenden samt att mina pastaenden ar det dummaste som presenterats pa BC... Sa kara moderator visa garna med kalla och fakta vart du tar uppgifter om IKEAs skatteupplagg och bolagsstrukur som visar pa ovanstaende (garna INTE expressen)?

OT:
Har ett förflutet inom IKEA närmare bestämt Inter-Ikea (Management bolaget och koncept ägare) och det finns många spännande upplägg.
Personligen så har jag inget emot skatteupplägg sålänge allt sker inom lagar och regler.
Man kan inte straffa någon som utnyttjar regler som någon skapat men som inte har koll på läget.

Det finns säkert några som inte vill handla på IKEA på grund av bolagsstrukturen som minimerar skattskyldighet till Sverige

Kul for dig @Magnus_K och jag har band till ledningsgruppen for IKEA. Det intressanta ar dock pa vilka grunder @Senator pastar ovanstaende...

OT:
Har ett förflutet inom IKEA närmare bestämt Inter-Ikea (Management bolaget och koncept ägare) och det finns många spännande upplägg.
Personligen så har jag inget emot skatteupplägg sålänge allt sker inom lagar och regler.
Man kan inte straffa någon som utnyttjar regler som någon skapat men som inte har koll på läget.

Precis som på samma sätt som det finns dom som inte vill köpa annat än kravmärkt mat kan jag tänka mig.
Tror inte Senator la någon speciell vikt vid en sak eller speciellt märke utan mer ett exempel generellt.

Nu är man som emerald resande i Y förpassad till 'First Class' loungen i Doha. Den lever inte riktigt upp till namnet.

Kul for dig @Magnus_K och jag har band till ledningsgruppen for IKEA. Det intressanta ar dock pa vilka grunder @Senator pastar ovanstaende...

Alltså, det är ju inget konstigt att det finns en massa personer som sett dokumentärer om IKEAs upplägg. IKEA tenderar att ge sig själv en ganska dålig bild i dessa eftersom det framstår som att man vill gömma undan saker (rätt eller fel vet jag inte, men det är så det framställs). Hur man väljer att agera baserat på denna bild är ju upp till den enskilde. Jag vet också ett par personer som aldrig skulle handla på IKEA pga detta.

Det är egentligen inte konstigare än att det finns folk som är vegetarianer...

Toppen