Dreamliner
Medlem
Då ska säkert en massa papper in till bolagsverket också. Jag kör vidare som tidigare då jag inte har haft några problem och inte är i USA så ofta bara 2-4ggr årligen.
Är det registrerat med personnummer hos Bolagsverket så ändras registreringen där automatiskt, åtm om du är folkbokförd i Sverige.Då ska säkert en massa papper in till bolagsverket också. Jag kör vidare som tidigare då jag inte har haft några problem och inte är i USA så ofta bara 2-4ggr årligen.
Exakt - de svenska systemen hänger ihop och fungerar automatiskt. Att du behöver byta de pappersbitar du har hemma i byrålådan har ju att göra med att om du visar upp dessa för tredje part och denne ringer och kontrollerar uppgifterna, så kommer de inte att stämma.Är det registrerat med personnummer hos Bolagsverket så ändras registreringen där automatiskt, åtm om du är folkbokförd i Sverige.
Saken är den att i mitt pass står det
Lars Robert Patrik, mitt tilltalsnamn är Patrik
Och hos Sas Eurobonus heter jag Patrik+efternamn.
Något som jag vet är frågat om många gånger är vilket namn man ska/kan använda när man bokar biljetter. Då jag ibland varit tveksam så har jag gjort det lätt för mig och bokat att jag heter Lars+efternamn.
Nått som slagit mig är att vi har en resa bokad till Thailand med TK och då har jag bokat som Lars och angett mitt Eurobonus nr i bokningen. Kan där uppstå något problem för mig att få in poängen för den resan?
Gizmo79, jag befinner mig i en snarlik situation (har bokat resa till Thailand med Turkish; har angivit förnamn 1 + förnamn 2 + efternamn i bokningen, men i EuroBonus-systemet är jag registrerad som förnamn 2 + efternamn) och undrar om du har genomfört resan till Thailand nu och om du i så fall fick EuroBonus-poängen för resan?
Inser att EB-numret inte verkar matcha mot mina tre förnamn jag skrev in i denna bokningen, då tilltalsnamnet är sist. får fram "Kontrollera att du har ett giltigt bonusprogramnummer i din bokning." när jag adderar numret. Dock står det sedan där.