@Kimmen00 det där kan bli strul efteråt också med poängen som nämns ovan.@Kimmen00 , kommer du få poäng då om det inte är länkat "rätt"? Misstänker att själva poängen med resan är just poängen![]()
Min fru har av någon anledning fått "mellannamn1-tilltalsnamn-mellannamn2-efternamn" av sina kära föräldrar en gång. Detta betydde för oss när vi var i USA får ca 18 månader sedan problem. Biljetten skulle då tvunget enligt SAS biljetteras med "mellannamn1" eftersom det var så det stod i passet.
Detta betydde senare dock att det inte synkade med EB kontot där tilltalsnamn står som kontohavare.
Boarding pass namn och konto i missmatch, blev lång harang med EB retro som till slut godkände, efter att fått kopia på pass, och alla boardingkort från resan.
Var extremt noga mot min fru att våra barn skulle ha tilltalsnamn först i passet...
måste ju ge barnen rätt förutsättning för så smidigt poängintjänande som möjligt.
Det betydde att 1.5 åringen där fick in alla 14.000 poäng direkt, medan min fru fick hålla på att tjafsa...
Så summa summarum, var beredd på lite strul, spara alla boardingkort etc.
Hoppas bara du inte får nåt strul med access till lounger etc bara. Min fru gick in på mitt kort då hon bara hade silver.