Kommunikén rör ju bokstavligen om man flyger med annat Skyteam-bolag. Att de skulle ändra någonting när man flyger med SAS har de inte skrivit något om. Precis som palmen skriver så tror jag mer på påskharen än att de skulle ta bort tillgång till loungen vid inrikesflygningar för guldkunder i egna programmet.
Skaffa Amex Platinum så slipper du lyssna på dessa i Pontus loungenÄsch, låt mig hoppas. Är så innerligt trött på Frasses Rörrens årliga konferenstur som ska till OSD som sitter och krökar till i loungen i flera timmar i väntan på avgång. De må vara 10 pers men tar upp sittplatser för 30.
De säger bara "prioriterat". Om jag ska bedöma utifrån Flying Blue så behöver det inte betyda mer än att fritt välja plats från 24 timmar för avgång.Idag behöver man ju Guld för att välja sittplats gratis på SAS-flyg, kommer det räcka med Silver i fortsättningen eller gäller det endast hos andra Skyteam-bolag?
Visa bifogad bild 154813
Mycket bra! Då väntar jag bara på att de gör samma på alla sina långrutter. Hade varit väldigt fint att få boka flyg till Syd- och Mellanamerika på sas.seVet inte om det har tagits upp innan, men såg att codeshare-biljetter med AF och KLM är nu inlagda i systemet och kan bokas direkt med SAS (inte med poäng dock så klart), iaf för rutten jag brukar hålla koll på (ARN-IST).
Mycket bra! Då väntar jag bara på att de gör samma på alla sina långrutter. Hade varit väldigt fint att få boka flyg till Syd- och Mellanamerika på sas.se
Jag har pratat med inrikespendlare som fortfarande var bittra när vemsomhelst med guldkort fick komma in deras pendlarlounge på Arlanda T4 och fylla upp den, t ex...Om man själv aldrig flyger inrikes i Sverige vill vissa att den förmånen ska bort för då blir det färre personer i loungen. Andra kan störa sig på trebarnfamiljer som ska till Spanien som slabbar kring buffén och för ett himla liv och har man inga barn så kan man ju lätt torgföra åsikten att man ska ta bort förmånen att ta med sig upp till fyra familjemedlemmar.
Men helt plötsligt så ändras ens resmönster och man börjar flyga massa inrikes eller så får man barn och då är de där förmånerna man ville att andra skulle förlora något man själv vill ha...
Roliga människor. Vem som helst har inte guld kort.Jag har pratat med inrikespendlare som fortfarande var bittra när vemsomhelst med guldkort fick komma in deras pendlarlounge på Arlanda T4 och fylla upp den, t ex...