Senaste nytt

Vad händer med SAS och Eurobonus när Air France/KLM köpt in sig?

Jag saknar verkligen inte T4 och den SAS-loungen som vara där.
Hela terminalen (airside) luktade unket/svett i synnerhet på torsdagseftermiddagar/kvällar, så också i SAS-loungen.
Haft en av mina sämsta loungeupplevelser i den loungen. 3.5% avslaget Falcon-öl på tapp, chips i papptallrik 0 lediga sittplatser och massor med folk som tränger sig och tar för sig av varmkorven som om de aldrig sett mat tidigare i sitt liv... Saknar den inte heller.

Nu officiellt "Air France-KLM and SAS sign codeshare and interline agreements"

The codeshare agreement will cover a wide range of European destinations. Air France and KLM customers will gain access to 33 destinations in Northern Europe beyond SAS’s hubs in Copenhagen, Oslo and Stockholm. SAS customers will gain access to 33 destinations in Europe beyond Air France and KLM’s hubs at Paris Charles de Gaulle airport and Amsterdam Schiphol airport. Additionally, intercontinental destinations will be added to the agreement in the near future.

Nu har jag inte flugit Skyteam på mer än 14 år och har inte direkt koll på dem.
Men har de dedikerade "guld lounger" som *A och OW har?
Om de inte har det så kan man dela upp SAS loungerna där business blir inrikes lounge och guld blir utrikes lounge.

Jag saknar verkligen inte T4 och den SAS-loungen som vara där.
Hela terminalen (airside) luktade unket/svett i synnerhet på torsdagseftermiddagar/kvällar, så också i SAS-loungen.
Jag saknar VERKLIGEN T4, som inrikespendlare ex-STO kan jag drömma tillbaka till att ankomma med flygbuss/betabuss.
50 steg senare vara igenom säkerhetskontrollen(givetvis genom den numera stängda snikdörren vid Rest&Fly). Och efter maximalt ytterligare 50 steg vara vid gaten,
Jag brukade sikta på att ankomma 7.50 för avgång 8.20

Gissa om den tidsplanen funkar numera.... :confused:
Men ja, loungemässigt var T4 inte nåt som gjorde någon särskilt glad, däremot hade de takeawaykoppar till kaffet vilket T5-loungen saknar!

Jag saknar VERKLIGEN T4, som inrikespendlare ex-STO kan jag drömma tillbaka till att ankomma med flygbuss/betabuss.
50 steg senare vara igenom säkerhetskontrollen(givetvis genom den numera stängda snikdörren vid Rest&Fly). Och efter maximalt ytterligare 50 steg vara vid gaten,
Jag brukade sikta på att ankomma 7.50 för avgång 8.20

Gissa om den tidsplanen funkar numera.... :confused:
Men ja, loungemässigt var T4 inte nåt som gjorde någon särskilt glad, däremot hade de takeawaykoppar till kaffet vilket T5-loungen saknar!
Helt klart kan jag hålla med om logistiken och där är Swedavia stora boven.
Det har vi ett antal trådar om här på BC. :)
Takeawaykoppar är något som SAS kunde fixa tycker jag dvs om det inte finns några business/legala hinder för det.

Toppen