GULDMEDLEMMAR KOMMER ATT FÅ SKYTEAM ELITE PLUS-STATUS |
Den 1 september blir SAS medlem i SkyTeam-alliansen och vi ser fram emot att ge dig tillgång till 19 nya flygbolag och mer än 1060 destinationer runt om i världen. Du kommer att ha fortsatt tillgång till dina favoritstäder och regioner samtidigt som du får tillgång till destinationer som tidigare inte varit tillgängliga. Samma dag får Guldmedlemmar i EuroBonus SkyTeam Elite Plus-status och nya exklusiva förmåner när de reser med SkyTeam-partners. Dessa inkluderar: |
Jag tror inte SAS stryper tillgången till sina egna lounger för sina egna guld/diamant-kunder som reser inrikes i Skandinavien. Sannolikt syftar den där skrivningen på Sky Team-lounger.Mycket intressant skrivning om loungerna där. Innebär det att lounge inrikes nu ryker?
Skrivningen om "domestic" lounge är väl skapad för USA, där lounge inte är standard. Vad jag minns har jag alltid fått lounge som FBG med tex Air France inom Frankrike tex Nantes-Paris, Nice-Paris och Bordeaux-Lyon och i Spanien med Air Europa Madrid-Barcelona etc. Men det är upp till SAS att svara på detta.
Inrikes. Men efter det har Frankrike förbjudit många inrikeslinjer.Har du flugit rent inrikes då eller med anslutning?
Inrikes. Men efter det har Frankrike förbjudit många inrikeslinjer.
Ett tag var det bra fares med Hop (på AF-nummer) som gav 2XP per flight till FB.Ah, ja, därför jag undrade eftersom det är ytterst få ställen i Frankrike det är värt att flyga inrikes till om man enbart ska till/från Paris och inte har internationell anslutning.