Senaste nytt

Vad händer med SAS och Eurobonus när Air France/KLM köpt in sig?

Just nu kan du ställa dina frågor till SAS på deras instagram sida om övergången till SkyTeam! :)

Screenshot_20240708_145701_Instagram.jpg

Lite datapunkter:
ARN-BKK-KTM (eco), KTM-IST-FRA-ARN (biz): 1897
ARN-LHR-BOG-SCL (eco), SCL-BOG-LHR-FRA-ARN (eco): 1868
ARN-FRA-SIN (eco), SIN-IST-ARN (eco): 1699
GPS-GYE-BOG-LPB (eco): 1651
ARN-ADD-NOS (eco), NOS-ADD-ARN (eco): 2047
CPH-EWR-LFW (biz), LFW-BRU-FRA-CPH (eco): 1976
ARN-FRA-CUN (eco), CUN-IST-ARN (eco): 1834

GULDMEDLEMMAR KOMMER ATT FÅ SKYTEAM ELITE PLUS-STATUS​

Den 1 september blir SAS medlem i SkyTeam-alliansen och vi ser fram emot att ge dig tillgång till 19 nya flygbolag och mer än 1060 destinationer runt om i världen. Du kommer att ha fortsatt tillgång till dina favoritstäder och regioner samtidigt som du får tillgång till destinationer som tidigare inte varit tillgängliga.

Samma dag får Guldmedlemmar i EuroBonus SkyTeam Elite Plus-status och nya exklusiva förmåner när de reser med SkyTeam-partners. Dessa inkluderar:

• Full tillgång till SkyPriority som ger en exklusiv och smidig upplevelse på mer än 970 flygplatser över hela världen
  • Tillgång till över 750 lounger globalt för dig och en gäst när du reser på ett internationellt flyg eller ansluter till/från ett internationellt SkyTeam-flyg. Gästen måste också resa på en flygning som utförs av ett SkyTeam-medlemsflygbolag, men det behöver inte vara samma flygning. Utforska SkyTeams lounger här
  • Extra incheckat bagage
  • Prioriterat val av sittplats
  • Garanterad fullprisreservation i ekonomiklass på slutsålda långdistansflyg, minst 24 timmar före avgång.
  • Förtur på reservationslista och standby

Skrivningen om "domestic" lounge är väl skapad för USA, där lounge inte är standard. Vad jag minns har jag alltid fått lounge som FBG med tex Air France inom Frankrike tex Nantes-Paris, Nice-Paris och Bordeaux-Lyon och i Spanien med Air Europa Madrid-Barcelona etc. Men det är upp till SAS att svara på detta.

Skrivningen om "domestic" lounge är väl skapad för USA, där lounge inte är standard. Vad jag minns har jag alltid fått lounge som FBG med tex Air France inom Frankrike tex Nantes-Paris, Nice-Paris och Bordeaux-Lyon och i Spanien med Air Europa Madrid-Barcelona etc. Men det är upp till SAS att svara på detta.

Har du flugit rent inrikes då eller med anslutning?

Ah, ja, därför jag undrade eftersom det är ytterst få ställen i Frankrike det är värt att flyga inrikes till om man enbart ska till/från Paris och inte har internationell anslutning.
Ett tag var det bra fares med Hop (på AF-nummer) som gav 2XP per flight till FB.

Åter till ämnet... Under Insta-liven sades det att alla lounger blir kvar. Varför ska SAS ha kvar inrikeslounge på OSL om den inte får användas?

Toppen