Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

Hehe, humor. Skulle vilja se hur många av våra företag som skulle överleva om vi alla reste och bodde som vi allra helst ville hela tiden. Jag gnäller mycket på det ena och det andra, men faktum är nog att man oftast kan skratta sig lycklig....oavsett om det nu saknades en liten handduk eller en kaka. Hehe. Men jag förstår din känsla och visst kan mycket förbättras.
Handlar inte mycket om att bo flådigt.
Men förstår inte företag som har som mitt över 150K anställda inte fixar bra corporate rates och låter de anställda fixa biffen åt dom.
Vi bor ofta och mycket på hotell och skulle det finnas bra corporate rates så skulle jag inte h ngra problem att välja dessa över andra.
Det blir liksom en benefit till din anställning.
Säg att varje anställd bor ca 7 dagar på hotell på private stay. Det blir liksom över en miljon nätter för en kedja eller liknande. Det är så jag ser det.

Några i familjen har/hade bra rates (tok bra rates) när dom jobbade för dom stora bankerna och då snackade vi -50% plus på alla hotell inom kedjor.
Sådant jag vill se.

Men men alla travel departments suger mer eller mindre :)

Rum som saknar strykjärn.

Lätt stressad ska man duscha och byta om efter flygresan. Men istället för att kunna snygga till skjortan på ett kick måste man först ringa till receptionen och sedan vänta 20 min innan man får en strykbräda och tillhörande strykjärn. Detta är en pulshöjare av rang när man är ute på tjänsteresa.

Det spelar ingen roll hur flådigt eller dyrt rummet är – påfallande ofta saknas det ena eller det andra.
Detta gäller främst utomlands. I Sverige brukar det finnas tillgängligt i någon garderob.

Handfat som är för grunt så att det är svårt att hälla i vatten i vattenkokare. När man tror att man har lyckats att fylla i då var det bara en tredjedel av vattenkokare är ifylld.
Jag struntar i hur snygg handfatet är på hotellet. Gör ett vanligt djupt handfat!
Ta vatten ur duschslangen? Skruva loss duschhandtaget, sätt på kallvatten. Går på ett kick. Borde inte behövas, jag vet, men ett sätt att hantera problemet.

Mest irriterande är när något är trasigt/undermåligt och man spelar dum och hoppas att kunden inte klagar.

Senast drabbade det mig för någon vecka sedan i en mellanstor svensk stad, anlände till det sedvanliga Choice hotellet vid 23:00 och ville bara sova. Ventilationen är trasig, fläkten på taket som driver hela ställets ventilation har rasat och låter ungefär som betonghåltagaren jobbar nattskift.

Jag borde anat ugglor i mossen då där stod flera personer i receptionen och verkade upprörda men jag checkade in och gick upp till mitt rum. Det tog ju inte 2 min att inse att det där ljudet kan man inte sova igenom. Går ner till receptionen och nej de kan inte ordna ett annat hotell och pengarna han debiterade på kortet för 5 min sedan kan han inte ordna återbetalning på för det är ju en ej avbokningsbar bokning jag valt utan då får jag kontakta kundtjänst.

Som Diamond medlem tycker jag att man kan förvänta sig att när problem uppstår så ringer hotellet och säger " Hej det är tyvärr översvämning i badrummet/ohyreinvasion/osv på ditt rum och vi har inga andra lediga. Kan du tänka dig en ombokning till XYZ?"

Tjejen bodde på ett Scandic i Sthlm en fredag i förra månaden. Checkar in på rummet och allt är väl ända tills hon skall låsa dörren som då inte går att låsa. Kontaktar receptionen " Ja den är felanmäld kan jag se här men reparatören kommer på måndag". Varför checkar man in någon på ett rum där dörren inte går att låsa????

Något som går mig på nerverna är andra gäster som bara måste beklaga sig till allt och alla. Jag reser mycket, både inrikes och utrikes och något man är expert på iaf här i Sverige är att förvänta sig att på ett hotell då ska allt fungera 24/7, hissen får inte gå sönder, hårtorken måste funka, det får inte bli stopp i avloppet, det får inte vara för varmt och inte för kallt på rummet osv osv osv.. Menar allt sådant som kan hända en själv hemma i sin egen lägenhet eller hus kan även hända på ett hotell (det blir varmt även hos mig när solen gassar). Varför kan folk inte bara vara lite mer förstående för att hotellet kanske inte har en tekniker/reparatör på Stand-by dygnet runt som är där på 5min. Även folk som tar upp receptionistens tid med att klaga över att de inte kan sova pga oväsen från vägen utanför hotellet. Boka inte i stan då.

Ofräscht frukost är hemskt - bröd som inte är individuellt inrullade i handdukar blir direkt en bakteriehärd. I Sverige kan man också drabbas av det absolut äckligaste - en helt vanlig ost som står framme med en osthyvel och förutsätter att alla som vill ha ost ska ta på den.

Ofräscht frukost är hemskt - bröd som inte är individuellt inrullade i handdukar blir direkt en bakteriehärd. I Sverige kan man också drabbas av det absolut äckligaste - en helt vanlig ost som står framme med en osthyvel och förutsätter att alla som vill ha ost ska ta på den.
Du skulle trivts på Stadt- Hudik.
Bröd framslängt i sin påse m smörbyttan bredvid. Och så vidare

När man förtiger att det pågår reparstionsarbeten på hotellet som gör att man stängt ner ex.vis Spa-avdelningen eller frukostmatsalen. Eller så pågår stora byggarbeten 10 meter utanför hotellentren.

Toppen