Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

Massor av stora skumgummikuddar men inte en enda skön dunkudde.
Sänglampor som stör medresenärens nattsömn.
Dyra parkeringsavgifter.
Krångligt / dyrt wifi.

Att så fort man råkar vara naken alternativt sitta på toaletten så knackar det på dörren "do you have any laundry today sir?", "can I make up room now sir", "here is your laundry sir", "can I turn down bed now sir?". Det blir liksom aldrig en riktigt lugn stund på rummet även om alla knackningar är olika typer av service.

Testa att hänga "do not disturb" på dörren före såna övningar? :)

Hade en riktigt kass morgon på Hilton Zurich Airport där jag har nog bott 100 nätter tidigare... Jag behöver som oftast ett fungerade strykjärn för att stryka skjortor.. Idag var det så illa att mitt strykjärn fick mitt rum mörklagd (två gånger) på grund av elfel. Inte nog med det, efter felavhjälpning en andra gång fick jag ett strykjärn som fläckade ner min skjorta :mad: Inte helt nöjd kan jag säga

Trångsynt personal och inkonsekvens:
- Personal som inte klarar av att se utanför en fyrkantig ram eller förstår hur saker och ting hänger ihop.
- Inkonsekvens i form av 2 handdukar ena dagen, 1 den andra, 1 kaka ena dagen, ingen kaka andra dagen. Det borde inte vara alltför svårt att ha en lättillgänglig checklista och det borde vara standard (vilket det ju säkerligen är på många ställen).

Petitesser kan tyckas, men när man bor 4-5 nätter i veckan hotell, 40 veckor om året vill man ha saker och ting på ett visst sätt.
Jag är inte oresonlig och visar gärna uppskattning när det fungerar bra. Bor i långa perioder på ett och samma hotell och ser på flera sätt till att den personal som jag möter dagligen förstår att jag uppskattar deras service och engagemang.

Handfat som är för grunt så att det är svårt att hälla i vatten i vattenkokare. När man tror att man har lyckats att fylla i då var det bara en tredjedel av vattenkokare är ifylld.
Jag struntar i hur snygg handfatet är på hotellet. Gör ett vanligt djupt handfat!

När man inte får det rum man har bokat och man ser att de uppenbart vet om det och ändrat medvetet för att ge det till nån annan men låtsats som att det blivit fel.

Jag stör mig på personer som inte är serviceminded eller som är lazy.
Försöker bo bra när jag är på en personal trip och brukar inte uppstå då men i jobbet så kommer den förbaskade travel policy in o Hilton in i gamet och då blir man mer eller mindre besviken hela tiden, mest bara för man är van vid att njuta och då ska arbetsgivaren komma in o säga sitt med limits hit o dit.
Oftast blir det overspend och sedan blir det ett samtal vi travelexpense och sedan är det chill men alla dessa samtal för man ska behöva berätta för en outsourcad traveldepartment att dom bara är så trötta och är paragrafryttare.

Jag stör mig på personer som inte är serviceminded eller som är lazy.
Försöker bo bra när jag är på en personal trip och brukar inte uppstå då men i jobbet så kommer den förbaskade travel policy in o Hilton in i gamet och då blir man mer eller mindre besviken hela tiden, mest bara för man är van vid att njuta och då ska arbetsgivaren komma in o säga sitt med limits hit o dit.
Oftast blir det overspend och sedan blir det ett samtal vi travelexpense och sedan är det chill men alla dessa samtal för man ska behöva berätta för en outsourcad traveldepartment att dom bara är så trötta och är paragrafryttare.

Hehe, humor. Skulle vilja se hur många av våra företag som skulle överleva om vi alla reste och bodde som vi allra helst ville hela tiden. Jag gnäller mycket på det ena och det andra, men faktum är nog att man oftast kan skratta sig lycklig....oavsett om det nu saknades en liten handduk eller en kaka. Hehe. Men jag förstår din känsla och visst kan mycket förbättras.

Toppen