Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

Stockholmer

Medlem
Efter att ha läst igenom alla inläggen kan jag hålla med hälften av punkterna... men det saknas en punkt som ligger på topp fem på min lista:

Flytande socker med lätt apelsinsmak vid frukosten... eller är det apelsinjuice med för mycket socker i som de serverar? Detta otyg verkar vara mest förekommande i hotellen i medelhavsländerna.
 

mjulven

Medlem
Hotell där WIFI knappt fungerar eller kostar extra är givetvis en avart som skall bekämpas genom att boka andra hotell.

Bortsett från det så stör jag mig på hotell med följande:

- Valet parking, jag kan parkera min bil själv och det tar mig ALLTID kortare tid att hämta bilen själv. Har dom någon metod för att "enkelt" meddela till vilken tid man vill ha bilen framme kommer det ej att fungera.

- Hotell som tar hutlöst betalt för parkering. I Los Angeles ville ett hotell ha 40$/dygn till ett hotell där rimligen 95% kommer med bil. Lägg då hellre till det i priset än att köra ryan air principen.

- Hotell med konstiga frukosttider. Vill man ha affärsresenärer bör man ge möjlighet till tidig frukost på vardagar (före 07).

- Hotellrum med glasdörrar. Glasdörrar är bra till duschen och kanske till balkongen. I övrigt, nej tack. Har fortfarande inte hämtat mig efter ett hotell med en inglasad toalett.

- Seg reception där dom av oförklarlig anledning skall stå och knappa på en dator i 5-10 minuter innan man får sitt rum. Jag har bokat och betalt, så fort ni ser mitt namn borde ni kunna ge mig en nyckel.

Det skall sägas att många av dessa problem kan man undvika idag genom lite research innan, men ibland har man ju inte de timmar som krävs för att kontrollera så att man undviker ovanstående.
 

Ziplock

Medlem
Upgrade där man blir besviken..... "Sir, you will get a free upgrade", vilket visar sig vara att mitt dubbelrum med garden view blir ett family room med city view. City view är i detta fall en husvägg och vad ska jag med fyra sängplatser till?

När man hamnar i ett rum med "connecting door" och denna dörr har noll ljudisolering.
 

Ziplock

Medlem
Badrum med mörka klinkers och halogenspotligts. Såg säkert jättebra ut när arkitekten presenterade skissen, men helt omöjligt att raka sig framför spegeln.
 
Kanon! Och tillsammans med glasdörr eller panoramafönster in till medföljande partner så känner man säkert romantiken spira...

Mina psykbryt är duschar utan styrfart, AC som inte fungerar alternativt låter som ett flygplan, gardiner som inte mörklägger, lyhört in till grannen samt att vara tvungen att gå runt och leta efter vart man stänger av alla lampor.
 

Per N

Medlem
Att så fort man råkar vara naken alternativt sitta på toaletten så knackar det på dörren "do you have any laundry today sir?", "can I make up room now sir", "here is your laundry sir", "can I turn down bed now sir?". Det blir liksom aldrig en riktigt lugn stund på rummet även om alla knackningar är olika typer av service.
 
Toppen